Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i przeprowadzenia audytu jakości dostawcy w kontekście systemu jakości oraz procesu.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%
Program i ćwiczenia
2. Wytyczne dotyczące auditowania w oparciu o normę ISO 19011:
- zasady auditowania,
- zarządzanie programem auditów,
- działania auditowe,
- kompetencje i ocena auditorów.
4. Zadania auditora: identyfikacja i klasyfikacja niezgodności, formułowanie dowodu z auditu, formułowanie motywów zaklasyfikowania niezgodności, formułowanie sposobu postępowania z niezgodnością, formułowanie proponowanych działań korygujących i zapobiegawczych.
5. Przygotowywanie raportów z auditów zawierających konstruktywną informację zwrotną dla auditowanego dostawcy oraz zlecającego audit.
6. Umowa z dostawcą a audity u dostawcy.
7. Test końcowy.
- analiza SWOT dla firmy w odniesieniu do dostawcy/dostawców,
- przygotowanie fragmentów umowy z dostawcą w zakresie wymagań jakościowych oraz jej wykorzystanie przy przygotowaniu auditu u dostawcy,
- przygotowanie i przeprowadzenie symulacyjnego auditu u dostawcy,
- opracowanie raportu z auditu z położeniem szczególnego nacisku na:
a) klasyfikację niezgodności i formułowanie motywów zaklasyfikowania niezgodności,
b) formułowanie dowodu z auditu,
c) formułowanie sposobu postępowania z niezgodnością i proponowanie działań korygujących i/lub zapobiegawczych oraz z wykorzystaniem zasad konstruktywnej informacji zwrotnej,
d) badanie stopnia asertywności auditora.
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik nauczy się:
· Interpretacji wymagań w oparciu o specyfikację techniczną ISO/TS16949 oraz wymagania IATF.
· Planowania audytów w oparciu o wymagania branży automotive.
· Przygotowywania raportów poaudytowych.
· Prowadzenia działań poaudytowych.
Korzyści dla przedsiębiorstwa
Wdrożenie narzędzia służącego rozwojowi dostawców oraz umożliwiającego zarządzanie transferami produkcji.
Zarządzanie auditami w rozbiciu na audity systemu i procesu produkcyjnego.
Przygotowanie do projektowania i przygotowywania list kontrolnych.
Określenie obszarów krytycznych podczas auditu.
Określenie obszarów krytycznych podczas auditu.
Adresaci
· pracownicy działu zakupów oraz rozwoju dostawców,
· osoby odpowiedzialne za PPAP,
· osoby uczestniczące w audytach realizowanych przez klienta,
· osoby odpowiedzialne za jakość,
· pracownicy działu jakości,
· pełnomocnicy, specjaliści ds. jakości,
· osoby wdrażające systemy jakości.
Zastosowanie
Audyt systemu jakości oraz procesu u dostawcy, jako narzędzie do doskonalenia dostawcy oraz procesu kwalifikacji i oceny dostawcy. Dla auditorów dostawców w branży motoryzacyjnej istotna jest wiedza na jakie kluczowe elementy procesu i systemu jakości należy zwracać szczególną uwagę również pod kątem spełnianie specyficznych wymagań klienta. Uczestnicy poznają również umiejętność skutecznej komunikacji, która wykorzystywana jest podczas przeprowadzania audytu.
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń