Goals
- Głównym celem szkolenia jest doskonalenie i rozwój kompetencji związanych z efektywnym planowaniem, przeprowadzeniem i dokumentowaniem auditów wewnętrznych, radzenia sobie w sytuacjach trudnych pojawiających się podczas procesu auditowego.
- Dobrze przeprowadzony audit wewnętrzny może mieć realny wpływ na rozwój firmy i odwrotnie – audit czysto formalny, bez zrozumienia drzemiącego w nim potencjału może stanowić jałowy, frustrujący pracowników akt spełnienia wymagań jednostki certyfikacyjnej, warunkujący otrzymanie lub utrzymanie certyfikatu.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 70%
Program
1. Praktyczna interpretacja ośmiu zasad zarządzania jakością.
2. Sylwetka auditora:
- cechy auditora.
3. Efektywna komunikacja podczas auditów:
- zasady skutecznej komunikacji,
- reakcja na zastrzeżenia i krytykę,
- ocena innych,
- błędy w komunikowaniu się,
- kompetencja społeczna i jej znaczenie w zarządzaniu.
4. Style prowadzenia rozmów:
- style zachowań rozmówców,
- typologia zachowań w sytuacjach trudnych,
- przyjmowanie pożądanych zachowań podczas rozmowy (np.: sposoby angażowania rozmówcy milczącego, “zamkniętego”; sterowanie przebiegiem rozmowy z rozmówcą agresywnym, który nie zgadza się z argumentami, itp.).
5. Asertywne zachowania w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym:
- zasady wywierania wpływu,
- techniki asertywne,
- techniki receptywne i ekspresywne wywierania wpływu.
6. Konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych:
- style rozwiązywania konfliktów,
- style wywierania wpływu,
- zachowanie asertywne,
- radzenie sobie z emocjami – inteligencja emocjonalna.
7. Zadania i role audytora na poszczególnych etapach audytu:
- faza wstępna – planowanie,
- faza zasadnicza – audyt na miejscu,
- faza zamykająca – spotkanie poauditowe i raport z auditu.
Ćwiczenia:
Zajęcia prowadzone w ramach poszczególnych sesji będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie swoich umiejętności. W toku prowadzonych zajęć zostaną wykorzystane następujące metody pracy:
a) analizy przypadku i przykładu – polegające na zapoznaniu się z rzeczywistym lub umownym zdarzeniem, w wersji wstępnej, a następnie na pozyskaniu/zebraniu dodatkowych informacji o tym zagadnieniu, poddaniu całości sytuacji analizie wraz z podjęciem określonych decyzji, działań lub rozwiązań,
b) ćwiczenia praktyczne – polegające na wykonywaniu określonego przykładowego zadania, a ich celem będzie doskonalenie umiejętności lub podnoszenie własnej sprawności,
c) dyskusje – zarówno moderowane przez trenera odpowiedzialnego za realizację szkolenia, jak również dyskusje wielokrotne,
d) kwestionariusze/testy – służące ustalaniu własnych postaw lub zachowań odnośnie danego zagadnienia.
Benefits for participants
- Opracowanie schematu procesu auditowania.
- Umiejętność opracowania i posługiwania się formularzami niezbędnymi przy realizacji zadań auditowych.
- Klasyfikacja niezgodności.
- Planowanie działań korygujących i zapobiegawczych.
- Wykorzystanie metod komunikacji werbalnej i niewerbalnej w budowaniu właściwej atmosfery auditu.
- Stosowanie technik aktywnego słuchania.
- Rozwiązywanie problemów komunikacyjnych występujących w czasie prowadzenie auditów.
2. Kształtować swój komunikat perswazyjny, w taki sposób, by osiągać założone cele.
3. Skutecznie bronić się przed manipulacją.
4. Budować swoją wypowiedź wykorzystując zasady ekspresywnego i receptywnego wywierania wpływu społecznego w zależności od preferencji osobistych i sytuacji.
5. Określić typ konfliktu i określić możliwość podjęcia skutecznej interwencji.
6. Udoskonali umiejętności interpersonalne istotne przy prowadzeniu rozmów auditowych.
7. Rozwinie umiejętności z zakresu prowadzenia rozmów auditowych pod kątem zarządzania przebiegiem rozmowy.
8. Poradzi sobie z trudnymi zachowaniami komunikacyjnymi rozmówców.
9. Zainicjować prawidłowe zachowania w sytuacjach konfliktowych i unikać błędów.
Oferee
- auditorzy wewnętrzni,
- kandydaci na audytorów.
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń