Summary

Skuteczność zespołu jest największa, gdy między zachowaniami zadaniowymi i zespołowymi istnieje właściwa proporcja, natomiast zachowania indywidualne są ograniczone do minimum. Gdyby członkowie zespołu koncentrowali się głównie na realizacji zadań, osiąganie celu byłoby trudne, gdyż relacje w zespole ulegałyby stałemu pogorszeniu. Podobnie, gdyby członkowie zespołu przejawiali głównie zachowania zespołowe, ich praca byłaby z pewnością przyjemna, lecz nie prowadziłaby do wyznaczonych celów. Im silniejszy jest wpływ zachowań indywidualnych, tym większa musi być przeciwwaga zachowań zadaniowych i zespołowych. Lider zespołu powinien więc wzmacniać zachowania zadaniowe i zespołowe członków swojego zespołu oraz dbać o ich właściwe proporcje. Powinien też być przygotowany do podjęcia odpowiednich działań w przypadku wystąpienia zachowań indywidualnych.

Goals

Celem szkolenia jest uświadomienie pracownikom zatrudnionym na stanowiskach wykonawczych istoty pracy zespołowej, znaczenia sprawnej komunikacji w doskonaleniu procesów produkcyjnych oraz wymiernych zysków wynikających z nabywania nowych umiejętności w środowisku pracy bazującym na Lean Management.

Training code

UO-BRO

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

1.   Efektywna komunikacja w zespole i bariery komunikacyjne (uświadomienie sobie własnych zachowań w procesie komunikacji oraz w warunkach emocjonalnego wpływu na wykonywane zadania).
2.  Zespół i zasady jego funkcjonowania  (etapy formowania się zespołu, role zespołowe, określenie cech efektywnych zespołów produkcyjnych).
3.  Zjawiska grupowe (poznanie i przedyskutowanie zjawisk, które mogą mieć zarówno negatywny jaki i pozytywny wpływ na zespół produkcyjny w kontekście osiągania wydajności i utrzymywania jakości).
4.  Postępowanie w konflikcie (weryfikacja własnych poglądów, otwartości na poglądy innych, łatwości w procesie przekonywania innych, zdobywania innych dla własnej sprawy, doboru argumentów, negocjowania i mediacji).
5.   Znaczenie kompetencji indywidualnych w procesie ciągłego doskonalenia (czemu służy skills matrix, co to jest szczupła produkcja, jaka jest rola pracowników w zarządzaniu Lean).
 
Ćwiczenia:
  • Analiza źródeł motywacji do pracy.
  • Indywidualne predyspozycje do pracy zespołowej.
  • Diagnoza preferowanego sposobu rozwiązywania konfliktów.
  • Studia przypadków z firm produkcyjnych – dyskusja problemowa.

Benefits for participants

Uczestnik nauczy się:
  • Budować relacje w środowisku pracy.
  • Poprawnie przekazywać informacje dotyczące procesów produkcyjnych.
  • Postępować asertywnie w sytuacjach konfliktowych.
Uczestnik dowie się:
  • Na czym polega Lean Management.
  • Jakie znaczenie dla efektywnego zarządzania ma postawa pracowników.
  • W jakim celu stosuje się szkolenia krzyżowe i jakie stwarza to możliwości rozwoju własnych kompetencji.

Oferee

  • pracownik produkcji,
  • operator produkcji,
  • pracownik wykonawczy.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń