Goals
1. Zdefiniować jednoznaczne elementy współpracy pomiędzy obszarami.
2. Określić wskaźniki efektywności dla każdego obszaru w firmie, cel oraz sposoby pomiaru – współzależność wskaźników efektywności.
3. Zidentyfikować największe problemy – straty, marnotrawstwo oraz rozbieżności w produkcji.
4. Ocenić, jakie są ryzyka i szanse dla firmy oraz wybrać najlepszą strategię rozwoju firmy.
5. Wyeliminować problemy realizując projekty poprawiające jakość, produktywność, wydajność techniczną maszyn i pozyskiwanie oszczędności
6. Wybrać i zaangażować właściwe osoby do realizacji projektów eliminujących problemy.
7. Poprawić wiedzę, umiejętności i kompetencje ludzi w firmie.
8. Wykonać standardy pracy, które zapewnią najwyższą jakość, produktywność i bezpieczeństwo.
9. Zaplanować działania prewencyjne i utrzymać osiągnięte wyniki.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 75%
Program
Krok 1 – zapewnienie systemu spełniającego wymagania klienta:
· Zdefiniować jednoznaczne elementy współpracy pomiędzy obszarami wg podejścia procesowego „dostawca - dane wejściowe – przetwarzanie - dane wyjściowe - odbiorca”
· Określenie dla każdego obszaru w firmie jednoznacznych wskaźników efektywności – wspólny cel i metody pomiaru
Krok 2 – eliminowanie kosztów, strat i marnotrawstwa:
· Wykaz kosztów produkcji i umiejscowienie w obszarach
· Ustalenie największych rodzajów strat i marnotrawstwa oraz umiejscowienie ich w obszarach, w których występują
· Wykonanie analizy przyczynowo - skutkowej pomiędzy stratami – wykaz strat, które były źródłem innych strat
· Obliczenie kosztów największych strat źródłowych
· Wybór osób, metod i projektów dla wyeliminowania problemów w firmie - 7 zasad realizacji projektów
· Monitorowanie uzyskanych zysków w stosunku do poniesionych kosztów
Krok 3 – rozwój ludzi i poprawę ich kompetencji:
· Określenie rodzaju wiedzy, ukierunkowanej na eliminowanie największych problemów w firmie
· Ustalenie planu pozyskania wiedzy przez pracowników oraz ustalenie metod skutecznego przeprowadzenia szkolenia (ocena wiedzy przed szkoleniem i po szkoleniu)
· Określenie poziomu osiągnięcia zysków po szkoleniu w stosunku do poniesionych kosztów
Krok 4 – ukierunkowanie na produkowanie jakości:
· Zapewnienie jakości w procesach
· Identyfikacja największych problemów jakościowych oraz ustalenie ich znaczenia dla klienta i poniesionych strat
· Zarządzanie jakością z ukierunkowaniem na: „Człowieka, Metodę, Materiał, Maszynę”
· Ustalenie „punktu przyczyny problemów jakościowych” w procesach
· Eliminacja problemów jakościowych i kosztów poniesionych strat – 7 zasad realizacji projektów
· Zapobieganie występowania przyczyn problemów jakościowych – standaryzacja z oceną prawdopodobieństwa nie wystąpienia pomyłki
Krok 5 – ukierunkowanie na poprawę efektywności technicznej maszyn:
· Wykaz awarii, które spowodowały przestoje i straty
· Autonomiczne utrzymanie sprawności technicznej maszyn
· Eliminowanie awarii maszyn – 7 zasad realizacji projektów
· Eliminowanie przyśpieszonego zużycia komponentów maszyn
· Standardy i monitoring utrzymania sprawności technicznej maszyn
Krok 6 – ukierunkowanie na warunki pracy, poprawiających jakość, bezpieczeństwo i produktywność:
· Wykaz uciążliwych czynności wykonywanych przez pracownika
· Wykaz nieregularnych czynności wykonywanych przez pracownika
· Wykaz czynności wykonywanych przez pracownika, które nie dają wartości dla klienta
· Eliminowanie problemów – 7 zasad realizacji projektów
· „Pierwsze weszło – pierwsze wyszło”, współpraca z obszarem logistyki
· Standardy i monitoring utrzymania uzyskanego poziomu produktywności
Krok 7 – ukierunkowanie na poprawę czasu dostaw i jakości dostarczanych detali do produkcji:
· Klasyfikacja materiałów bezpośrednio produkcyjnych
· Klasyfikacja opakowań
· Wykaz czynności logistycznych, które nie dają wartości dla klienta
· Eliminowanie problemów logistycznych – 7 zasad realizacji projektów
· Standardy i monitoring przepływu materiałów z obszaru logistyki do produkcji
Krok 8 – zapewnienie trwałego utrzymania osiągniętych wyników:
· Tablica wizualizacji wskaźników efektywności w firmie – wspólne zarządzanie efektywnością
· Przegląd zarządzania przez odpowiedzialnych za obszary w firmie – podejście systematyczne
· Reagowanie na odchylenia od ustalonego celu – skuteczne i trwałe utrzymanie osiągniętych rezultatów
· Ocena ryzyka i szans oraz wybór najlepszej strategii konkurencji rynkowej
Oferee
· Specjaliści Inżynierii Jakości
· Kierownicy obszarów produkcyjnych
· Kierownicy procesów wspomagających
· Liderzy zarządzania projektami
· Inżynierowie procesów produkcyjnych
Extra information
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń