Goals
· dokładne wykazanie w jaki sposób Hoshin Kanri wpływa na zarządzanie biznesem,
· praktyczne przedstawienie, jak identyfikować wartości kluczowe dla firmy,
· zmapowanie organizacji po kątem wskaźników Hoshin Kanri i wypracowanie strategii postępowania na najbliższą przyszłość.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 80%
Program
1. Prezentacja uczestnikom celów warsztatu.
2. Odpowiedzi na podstawowe pytania biznesu:
· Kim jest nasza konkurencja, klienci wewnętrzni i zewnętrzni?
· W jakiej branży jesteśmy?
· Co nas wyróżnia?
3. Opracowanie bieżącej misji/polityki firmy na podstawie klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
4. Zaplanowanie terminowe wizji, czyli gdzie firma chce być i czym się zajmować w przyszłości, łącznie z kluczowymi wskaźnikami rozwoju, według wymienionych kroków:
· Ustanowienie ogólnej wizji i polityki całej firmy oraz roczne plany.
· Opracowana polityka zostaje przekazana na niższe szczeble zarządzania w celu zapoznania się i wypracowania własnej opinii. Proces ten nazywany jest "przerzucaniem piłki". "Piłka", czyli polityka firmy, przekazywana jest z działu do działu w celu jej przedyskutowania.
· Podczas procesu "przerzucania piłki" ogólna polityka firmy przekładana jest na cele i polityki szczegółowe. Całemu procesowi towarzyszy budowanie wskaźników KPI na wszystkich szczeblach.
· Poszczególne działy wraz z pracownikami ustalają cele i zadania do zrealizowania. Opracowane zostają także poszczególne działania i metody (mierniki) oceny realizacji tych działań.
· Polityka przedsiębiorstwa przekazywana jest na coraz niższe szczeble zarządzania i poddawana dyskusji w celu opracowywania coraz bardziej szczegółowych zadań.
· Wszelkie ustalenia, zmiany i sugestie odnośnie do polityki opracowane na niższych szczeblach przekazane zostają najwyższemu kierownictwu. Na ich podstawie opracowywana jest ostateczna wersja polityki firmy.
5. Ustalenie i wybranie szczegółowej strategii oraz taktyk działania, aby dojść do wizji – łącznie z terminami i liderami działań.
6. Zazębienie się procesów przepływu informacji, materiałów i pieniędzy pomiędzy współpracującymi ze sobą podmiotami/działami:
· „spojrzenie globalne” i zrozumienie na przykładach przyczyn powstawania wewnątrz firmy sprzecznych
celów - warunki i przeszkody ustalania spójnych wewnętrznie działań firmy.
7. Wnioski i przypisanie terminów oraz ról w zadaniach. Ustalenie priorytetów. Wypracowana mapa, razem z decyzjami w programie multimedialnym Xmind, wysłana do uczestników szkolenia.
Benefits for participants
Uczestnik dowiaduje się:
- jak poprzez Hoshin Kanri planować, wprowadzać i monitorować wskaźniki KPI w firmie
- jak dobierać grupy i organizować sesje Hoshin Kanri
- o kierunku wdrożeń celów biznesowych zgodny z Hoshin Kanri.
Benefits for company
· zaangażowanie pracowników do włączania się w proces zmian.
· lepsze planowanie i weryfikowania osiągnięć.
· rozwijanie biznesu poprzez doskonalenie zarządzania.
· łatwiejsze zrozumienie celów strategicznych przez wszystkich pracowników i wytworzenie się w firmie wspólnej wizji przyszłości.
· wsparcie tworzenie krótko- i długofalowych planów.
Oferee
· kierownictwo przedsiębiorstw (zarząd, dyrekcja, właściciele firm),
· pracownicy średniego i wyższego szczebla,
· pozostałe osoby zarządzające biznesem.
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.
Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń