Cele szkolenia
· Poznanie struktury i zawartości merytorycznej normy ISO 9001:2015
· Poznanie zagadnień / poszerzenie wiedzy z zakresu kontekstu organizacji, potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron
· Poznanie zagadnień / poszerzenie wiedzy z zakresu zarządzania ryzykiem wg normy ISO 31000
· Poznanie różnic pomiędzy ISO 9001:2015 vs. ISO 9001:2008
· Poznanie systemowego podejścia do certyfikacji / recertyfikacji systemu wg wymagań nowego standardu
· Ukończenie szkolenia i otrzymanie certyfikatu potwierdzającego udział
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 60%
Program i ćwiczenia
· High Level Structure – nowa koncepcja tworzenia norm w obszarze systemów zarządzania jakością
· Wprowadzenie:
· 0.1 – Postanowienia ogólne
· 0.2 – Zasady zarządzania jakością
· 0.3 – Podejście procesowe – doprecyzowanie wymagań
· 0.3.1 – Postanowienia ogólne dotyczące procesów
· 0.3.2 – Cykl P-D-C-A
· 0.3.3 – Myślenie oparte na ryzyku
· 0.4 Powiązania z innymi normami dotyczącymi systemów zarządzania
· 3 – Terminy i definicje
· System zarządzania jakością - wymagania
· 1 – Zakres
· 3 – Terminy i definicje
· 4 – Kontekst organizacji
· 4.1 – Zrozumienie organizacji i jej kontekstu
· 4.2 – Zrozumienie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron
· 4.3 Ustalenie zakresu systemu zarządzania jakością
· 4.4 System zarządzania jakością i jego procesy
· 5 – Przywództwo
· 6 – Planowanie, w tym między innymi:
· 6.1 Działania uwzględniające ryzyka i możliwości z wykorzystaniem normy ISO 31000:2009
· 7 – Wsparcie, w tym między innymi:
· 7.1.4 Środowisko dla funkcjonowania procesów
· 7.1.6 Zarządzanie wiedzą
· 7.4 Komunikacja
· 7.5 Udokumentowane informacje
· 8 – Operacje, w tym między innymi:
· 8,4 Nadzór nad zewnętrznymi procesami, wyrobami i usługami
· 8.5 Działania po dostawie
· 8.6 Zwolnienie wyrobów i usług
· 8.7 Nadzór nad wynikiem niezgodnym
· 9 – Ocena działania
· 10 – Doskonalenie, w tym między innymi:
· 10.2 Niezgodności i działania korygujące
· Norma ISO 9001:2015 vs ISO 9001:2008 – porównanie
· Systemowe podejście do certyfikacji / recertyfikacji systemu wg wymagań nowego standardu
Ćwiczenia mają na celu: poszerzenie kompetencji, poznanie nowych wymagań, poznanie zmian, poznanie interpretacji wybranych elementów systemu, przećwiczenie konstruowania wybranych elementów systemu
· Zasady zarządzania jakością
· Podejście procesowe do zarządzania - środowisko dla funkcjonowania procesów
· Terminologia – Główne zmiany pomiędzy ISO 9001: 2008 i ISO 9001:2015
· Zrozumienie organizacji i jej kontekstu
· Zrozumienie potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron
· Zarządzanie ryzykiem
· Zarządzanie wiedzą
· Komunikacja
· Nadzór nad zewnętrznymi procesami, wyrobami i usługami
· Niezgodności i działania korygujące
Dzień pierwszy
08.30-09.30 - powitanie, przedstawienie się, ustalenia zasad i programu całego szkolenia
09.30-09.40 - przerwa
09.40-10.40 - budowa normy ISO 9001, kontekst organizacji
10.40-10.50 - przerwa
10.50-11.50 - zarządzanie procesowe – dokumentowanie procesów
11.50-12.30- przerwa
12.30-13.30 - analiza ryzyka w procesach
13.30-13.40 - przerwa
13.40-14.40 - ćwiczenia z tworzenia kart procesów
14.40-14.50 - przerwa
14.50-15.30 - podsumowanie pierwszego dnia, pytania i odpowiedzi
Dzień drugi
08.30-09.30 - odpowiedzialność kierownictwa i planowanie systemu
09.30-09.40 - przerwa
09.40-10.40 - wsparcie głównych procesów
10.40-10.50 - przerwa
10.50-11.50 - omówienie głównych procesów – obsługa klienta, projektowania i zakupy
11.50-12.30 - przerwa
12.30-13.30 - produkcja i kontrola jakości
13.30-13.40 - przerwa
13.40-14.40 - audity wewnętrzne i działania korygujące
14.40-14.50 - przerwa
14.50-15.30 - podsumowanie szkolenia, pytania i odpowiedzi
Korzyści dla uczestnika
Uczestnicy po szkoleniu będą:
· Znali strukturę i zawartość nowego wydania normy ISO 9001:2015
· Znali różnice pomiędzy ISO 9001:2015 vs. ISO 9001:2008
· Posiadali podstawowe kompetencje (wiedzę i umiejętności do stosowania) w zakresie nowych wprowadzonych wymagań (miedzy innymi kontekstu organizacji, potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron, myślenia opartego na ryzyku, środowiska dla funkcjonowania procesów)
· Mogli brać świadomy udział w przystosowywaniu organizacji do nowych wymagań normy ISO 9001:2015
· Posiadali podstawowe kompetencje umożliwiające wykorzystanie wymagań normy ISO 31000 w zarządzaniu ryzykiem w swojej organizacji
Metodyka
Mini wykład, dyskusja moderowana, konstruowanie i analiza przykładowych elementów systemu związanych z nowymi wymaganiami, ćwiczenia indywidualne i zespołowe.
Adresaci
· Pełnomocnicy ds. systemu zarządzania jakością
· Osoby posiadające przydzielone odpowiedzialności w ramach funkcjonowania systemy zarządzania jakością
· Osoby dedykowane do pracy na stanowiska objęte funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością
· Specjaliści ds. jakości, inżynierowie jakości
· Liderzy projektów
· Audytorzy wewnętrzni systemów zarządzania jakością,
· Audytorzy zintegrowanych systemów zarządzania
· Kierownictwo produkcji średniego szczebla (kierownicy zmian, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji)
· Kadra zarządzająca wyższego szczebla
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji oraz szczegółową agendę szkolenia.
Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń