UO-KMK-ONL

Kompetencje międzykulturowe kadry kierowniczej w zarządzaniu pracownikami zza wschodniej granicy- szkolenie online

Umiejętności osobiste - PersonAll®

Cele szkolenia

·         Uwrażliwienie międzykulturowe

·         Nabycie wiedzy o różnicach kultur PL, UA i innych krajów

·         Wspólne wypracowanie metod zarządzania zespołem różnorodnym kulturowo

·         Czynniki różnicujące, o których należy wiedzieć, aby zadbać o dobrą współpracę

·         Poznanie kultury pracy w Ukrainie i jej wpływ na pracę w różnorodnym zespole

·         Poznanie czynników budujących zaangażowanie pracowników spoza Polski

·         Skuteczne komunikowanie się i zarządzanie pracownikami wywodzącymi się z innych kultur

 

Celem szkolenia jest poprawa skuteczności w zarządzaniu pracownikami z Ukrainy poprzez poznanie kultury ukraińskiej i uwrażliwienie międzykulturowe.

Symbol szkolenia

UO-KMK-ONL

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%

Program i ćwiczenia

· Wybrane informacje dotyczące Ukrainy oraz ich wpływ na zarządzanie zespołem

· Kultura – pojęcie, elementy, różnice kulturowe

o Kultura – ukryte schematy

o Zmiany życiowe związane z kulturowym przemieszczeniem się

o Elementy kształtujące indywidualny profil jednostki

· Szok kulturowy i zasady funkcjonowania w międzykulturowym środowisku zawodowym

o Fazy szoku kulturowego – charakterystyka

o Kluczowe momenty wdrażania pracownika zza wschodniej granicy do polskiego zespołu

o Strategie akulturacji

· Komunikacja międzykulturowa

o Co utrudnia, a co wspiera komunikację?

o Rola stereotypów w kontaktach międzykulturowych

o Stereotypy – źródła i funkcje

o Stereotyp, uprzedzenie, dyskryminacja – różnice

· Problematyka, dobre praktyki i wypracowanie rozwiązań

· Podsumowanie i praca na przykładach uczestników

o Integracja wiedzy i teorii na tematy międzykulturowe

o Wspólne wypracowanie skutecznych metod zarządzania zespołem różnorodnym kulturowo – praca w grupach

· Konflikty

o Konflikty w wielokulturowych zespołach – rodzaje i poziomy konfliktów

o Style reakcji na konflikt – autodiagnoza – model stylów reagowania na konflikt

o Koło konfliktów Moore’a

o Zastosowanie metodologii „Dialogu norweskiego” w pracy nad sytuacją konfliktową

o Inne techniki wspomagające skuteczne rozwiązywanie konfliktów (np. negocjacje oparte na zasadach, Święty MIkołaj, oczami niezależnego fachowca)

o Praca na case’ach

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik po warsztacie:

·         poddaje refleksji własną kompetencję międzykulturową i wzajemną komunikację oraz sposób kierowania różnorodnym zespołem

·         zdobył nowe umiejętności komunikacyjne

·         poznał metody analizy istoty konfliktu oraz możliwe rozwiązania

·         wziął udział w ćwiczeniach praktycznych na przykładzie konkretnych sytuacji konfliktowych

·         posiada pakiet wiedzy o mechanizmach adaptacyjnych oraz potrafi korzystać z niej w codziennej pracy

·         dysponuje informacjami o wpływie różnic kulturowych na współpracę w zespole i efektywność w pracy

·         efektywniej komunikuje się z przedstawicielami różnych obszarów kulturowych

·         potrafi dostosować swój styl komunikacji do stylu osoby z innego obszaru kulturowego

·         ma wypracowane własne metody budowania międzykulturowego środowiska pracy umożliwiającego zmniejszenie rotacji i wykorzystanie potencjału różnorodności.

Adresaci

·         Kierownictwo produkcji średniego szczebla (kierownicy zmian, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji).

·         Dla kadry zarządzającej, HR

Zalecenia dla Uczestników:

·         Zastanowić się nad sytuacjami (jeżeli takie występują), z jakimi stykają się w pracy z osobami z innej kultury (pozytywnymi, negatywnymi i problematycznymi).

·         Przypomnieć sobie sytuacje kontaktów międzykulturowych ze swojego życia (zawodowo i prywatnie).

 

Dodatkowe informacje

Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi. 

Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji.

Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.

 

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń