UO-LSD

Leadership - doskonalenie kompetencji osobistych wyższej kadry menedżerskiej w firmie produkcyjnej

Umiejętności osobiste - PersonAll®

Summary

Leadership jest szkoleniem dla menadżerów organizacji, która chciałaby potraktować brak stabilności w gospodarce jako moment na budowanie przewagi konkurencyjnej. Jednocześnie uczy jak poprzez kompetencje zawarte w modelu leadership 4D, neutralizować czynniki obniżające efektywność pracowników. Szkolenie jest dedykowane dla tych menedżerów, którzy dążą do naturalnego, autentycznego, zaangażowanego przywództwa, które sprawi że podlegli im pracownicy będą zaangażowani, lojalni i odpowiedzialni.

Goals

  • Warsztat ten pozwoli rozwinąć umiejętności przewodzenia oraz kierowania zespołem projektu.
  • W trakcie szkolenia dokonasz samooceny własnych umiejętności przywódczych, a następnie udoskonalisz kompetencje dotyczące ukierunkowywania ludzi, motywowania i inspirowania, komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, kreowania więzi, a także negocjowania i odgrywania roli lidera zmian.
  • Zrozumienie motywów i wartości różnych ludzi to ważny etap budowania skutecznych relacji. Kierownik projektu mając na co dzień do czynienia z grupami lub osobami o różnych zdolnościach, zaangażowaniu oraz motywacji powinien potrafić dostosować styl przywództwa do danej sytuacji, osoby oraz potrzeb projektu. Jak tego dokonać?

Training code

UO-LSD

Dates and location

Estimated share of the practical part: 70%

Program

1. Wizerunek przywódcy:
  • Postawa przywódcy. 
  • Atrybuty przywództwa.
2. Menadżer jako przywódca:
  • Przywództwo ukierunkowane na działanie.
  • Zadanie, zespół, jednostka.
  • Skuteczne kierowanie.
  • Motywowanie pracowników.
  • Model CLIMB.
  • Ustalanie reguł i standardów pracy charyzmatycznego menadżera.
  • Wywieranie wpływu menadżerskiego i komunikacja perswazyjna.
  • Inteligencja emocjonalny charyzmatycznego przywódcy.
3. Przywództwo sytuacyjne: 
  • Styl strukturyzujący.
  • Styl trenerski.
  • Styl zachęcający.
  • Styl delegujący.
4. Zespół pracowniczy i zasady jego funkcjonowania:
  • Organizacja pracy zespołu – ustalanie celów zespołowych.
  • Indywidualne role członków zespołu – diagnoza i postępowanie, przydzielanie zadań.
  • Praca zespołowa – siła zespołu, odpowiedzialność, motywacja, współpraca.
  • Komunikacja w zespole.
  • Zarządzanie sytuacjami trudnymi w zespole.
5. Zmiana jako trwały element zarządzania zespołem:
  • Istota zmiany.
  • Zarządzanie zmianą.
  • Model kultury organizacji a pożądane zachowania kierownicze.

Ćwiczenia:

  • model kultury organizacyjnej – analiza przykładu,
  • model CLIMB – analiza fragmentów filmów, grupowa dyskusja moderowana,
  • style kierowania, style przywództwa – kwestionariusz LASI, praca warsztatowa,
  • zasady funkcjonowania zespołów – analiza kwestionariusza ról zespołowych, praca warsztatowa, okno Johari,
  • przywództwo w procesie zmiany – gra strategiczna „wspólna waluta”,  której naturalna struktura  polega na osiągnięciu celu i oporze w jego realizacji. Starania każdego z graczy, prowadzące do przezwyciężania tego oporu i osiągania celu, są sednem gry i tym, co powoduje, że jest ona zarówno zabawna jak i satysfakcjonująca. Gra pomaga Uczestnikom przygotować się na przyszłe wyzwania. Aktywność w grze nastawiona jest na działania, w trakcie których znajdowane są rozwiązania pojawiających się problemów. W takim procesie gracze uzmysławiają sobie, że mogą i powinni być aktywnymi i efektywnymi członkami grupy. 

Benefits for participants

Po zakończeniu szkolenia Uczestnik potrafi:
  • Posługiwać się językiem perswazji, budować komunikat perswazyjny.
  • Wykorzystywać reguły wpływu społecznego w celu ugruntowania pozycji menadżera opartej o osobisty autorytet.
  • Wykorzystywać kompetencje przywództwa sytuacyjnego adekwatnie do sytuacji rynkowej firmy oraz wewnętrznie zachodzących procesów w organizacji, w sposób celowany i z uwzględnieniem potrzeb. 
  • Rozpoznać najefektywniejsze style kierowania wskazane do zastosowania wobec poszczególnych pracowników i zespołu.
  • Dokonać charakterystyki kluczowych ról w zespole, w tym własnej roli podstawowej i potencjalnej.
  • Zdefiniować działania jakie musi podjąć przełożony aby wykonać zadanie, zbudować i utrzymać zespół oraz rozwijać poszczególne osoby.
  • Definiować korzyści i trudności wynikające z pracy w zespole.

Methodology

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: dyskusje grupowe, prezentacje, kwestionariusz, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.

Oferee

  • dyrektorzy zespołów projektów,
  • projekt menadżerowie,
  • menadżerowie zespołów,
  • kierownicy działów.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń