L-LAB
Podsumowanie
- Poznanie metod służących poprawie wydajności i efektywności pracy laboratorium.
- Pokazanie w ujęciu Lean ważnych elementów pracy laboratorium (rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, unikanie marnotrawstwa, skuteczna komunikacja oraz utrzymanie porządku).
- Przećwiczenie w/w elementów na przygotowanych przykładach oraz przygotowanym i opisanym wcześniej procesie pracy laboratorium.
Cele szkolenia
- Poznanie metod służących poprawie wydajności i efektywności pracy laboratorium.
- Pokazanie w ujęciu Lean ważnych elementów pracy laboratorium (rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, unikanie marnotrawstwa, skuteczna komunikacja oraz utrzymanie porządku).
- Przećwiczenie w/w elementów na przygotowanych przykładach oraz przygotowanym i opisanym wcześniej procesie pracy laboratorium.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%
Program i ćwiczenia
Program szkolenia:
- Filozofia Kaizen – mały krok pozwalający na wprowadzenie ogromnych zmian.
- Marnotrawstwa w laboratorium – zasady MUDA, wyszukiwanie i identyfikacja w oparciu o przygotowany proces laboratorium.
- Mapowanie procesu – analiza procesu pracy laboratorium w celu identyfikacji wąskich gardeł, marnotrawstwa, potencjalnych błędów.
- Zarządzenia sobą w czasie – nadawanie priorytetów, klasyfikacja zadań, efekt piły, macierz Eisenhowera, metoda 80/20, 40/60, 20/20/60.
- Skuteczna komunikacja – komunikacja pomiędzy laboratorium a klientem wewnętrznym i zewnętrznym, style komunikowania się, budowa skutecznego komunikatu.
- Metody kreatywnego rozwiązywania problemów – burza mózgów, diagram Pareto-Lorenza, diagram Ishikawy, 5W2H.
- Utrzymywanie standardów i porządku – metoda 5S jako dobra praktyka do utrzymywania porządku w laboratorium.
Ćwiczenia:
- Analiza procesu pracy laboratorium pod kątem potencjalnych marnotrawstw, wąskich gardeł, potencjalnych problemów.
- Identyfikacja wąskich gardeł w pracy laboratorium, jak również w codziennych obowiązkach pracowników.
- Wykorzystanie matrycy Eisenhowera, zasady 80/20 przy planowaniu pracy.
- Wykonanie testu – preferowany system komunikacji.
- Wykorzystanie narzędzi dla skutecznego rozwiązywania problemów – burza mózgów, 5W, diagram Ishikawy.
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik pozna:
- Metody wyszukiwania marnotrawstwa w swojej codziennej pracy,
- Sposoby nadawania priorytetów dla codziennych zadań,
- Zasady skutecznej komunikacji z klientem wew. i zew.
- Metody i narzędzia rozwiązywania problemów organizacyjnych i jakościowych.
Uczestnik nauczy się:
- Analizować proces pracy laboratorium pod kątem potencjalnych marnotrawstw, wąskich gardeł, potencjalnych problemów.
- Identyfikować tzw. „wąskie gardła” w pracy laboratorium
- Odnajdywać bariery w codziennych obowiązkach pracowników.
- Planować pracę w laboratorium, wykorzystując matrycę Eisenhowera i zasadę 80/20 .
- Komunikować się w efektywny sposób.
- Wykorzystywać narzędzia dla skutecznego rozwiązywania problemów – burza mózgów, 5W, diagram Ishikawy
Adresaci
- Pracownicy laboratoriów pomiarowych, testowych,
- Specjaliści ds. jakości, inżynierowie jakości,
- Metrolodzy, Kontrolerzy jakości,
- Technicy jakości.
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje