Summary

Dlaczego jakość obsługi pamięta się o wiele dłużej, niż cenę? Jak słuchać Klienta? Jak z nim rozmawiać? Jak umacniać relacje? Odpowiedź na powyższe i inne pytania znajduje się w tym bogatym w warsztaty i case-studies szkoleniu. Pokażemy, jak rozpoznać oczekiwania Klienta. Omówimy, jak wysoka jakość obsługi może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Przedstawimy sposoby reagowania na trudne sytuacje i nauczymy, jak dopasować swoje działania do poszczególnych typów Klienta.

Goals

  • Wykształcenie wśród uczestników umiejętności właściwego reprezentowania firmy w kontaktach bezpośrednich z klientami i budowania z nimi długotrwałych relacji.
  • W trakcie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z technikami podnoszenia satysfakcji klienta, w tym zapobiegania trudnym sytuacjom podczas bezpośredniej obsługi.

Training code

UO-OTS

Dates and location

Estimated share of the practical part: 70%

Program

1. Wprowadzenie – czym jest, a czym nie jest profesjonalna obsługa klienta:
  • na czym polega dobra obsługa klienta,
  • zmieniające  się wymagania klienta,
  • test 30 – sekundowy.
2. Oczekiwania nabywców.
3. Pojęcie klienta w przedsiębiorstwie zorientowanym na rynek.
4. Standardy obsługi klienta a wizja, misja i strategia firmy.
5. Struktura rozmowy z klientem.
6. Psychologia klienta:
  • typologia zachowań klientów i handlowców,
  • typologia 4K,
  • wzajemne relacje i ich efektywność,
  • asertywne zachowania w kontakcie z klientem,
  • „trudne” rozmowy z klientem,
  • rozpoznawanie rzeczywistych potrzeb klienta,
  • techniki skutecznego kreowania potrzeb klienta.
7. Komunikacja w procesie obsługi klienta:
  • obszary komunikacji,
  • analiza obszaru rozmowy z klientem,
  • „gry” z przestrzenią,
  • zadawanie pytań i słuchanie – podstawa sukcesu w komunikacji z klientem,
  • przezwyciężanie zastrzeżeń.
8. Kierowanie procesem obsługi klienta.
 
Ćwiczenia:
  • Marketing relacyjny – praca warsztatowa na arkuszach pracy indywidualnej.
  • Pojęcie Klienta – case study.
  • Identyfikacja potrzeb – praca własna oraz prezentacja wyników i dyskusja moderowana przez trenera.
  • Analiza własnych przekonań – kwestionariusz diagnostyczny.
  • Typologia Klientów – kwestionariusz typów zachowań 4Q -  V.R. Buzzotta, Ph.D., and Robert E. Lefton, Ph.D.
  • Odpieranie zastrzeżeń – case study, praca warsztatowa, praca z kamerą.

Benefits for participants

Po ukończeniu warsztatu uczestnik nauczy się:
  • Skutecznie i nieinwazyjnie kreować potrzeby klienta.
  • Efektywnie zarządzać przebiegiem kontaktu z klientem.
  • Zaklasyfikować klienta do właściwego typu w kontekście najskuteczniejszej formy obsługi i argumentacji.
  • Określić podstawowe kroki umożliwiające budowanie dobrego wrażenia w kontakcie z klientem.
  • Zastosować praktyczne metody zjednywania klienta.
  • Dokonać prezentacji produktu w kategoriach zalet i korzyści.
  • Skutecznie wspomagać  klienta w decyzji kupna.
  • Skuteczniej radzić sobie z zażaleniami i skargami.kuteczniej radzić sobie z zażaleniami i skargami.

Methodology

praca warsztatowa,case study,praca własna oraz prezentacja wyników i dyskusja moderowana,kwestionariusz diagnostyczny i typów zachowań,praca z kamerą.

Oferee

  • przedstawiciele działów sprzedaży,
  • osoby odpowiedzialne za obsługę i pozyskiwanie klientów instytucjonalnych i indywidualnych.

Reviews

21.12.2018 r. "Bardzo miła, kompetentna i otwarta pani prowadząca."
30-31.08.2018 r. "Całościowe szkolenie bardzo ciekawe."
16.02.2018 r. "Bardzo mi się podobało."
22.05.2017 r. "Szkolenie w bardzo dobrym tempie. Umiejętne i trafne przykłady. Dobre odnośniki do sytuacji praktycznych, rzeczywistych."
22.05.2017 r. "Przytaczanie dowcipnych przykładów do omawianych tematów pozostaje w pamięci."
22.05.2017 r. "Trener ma dużą lotność w nawiązywaniu swobodnej relacji z grupą."
22.05.2017 r. "Interesująca forma przedstawianych informacji, dowcip."
22.05.2017 r. "Łatwość nawiązywania kontaktu przez prowadzącego z grupą. Ciekawe przekazywanie informacji."

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń