UO-LK

Rozwiązywanie konfliktów - trening kompetencji osobistych dla liderów zespołów

Umiejętności osobiste - PersonAll®

Summary

Budowanie autorytetu lidera zespołu nie ogranicza się jedynie do okresów, kiedy sytuacja w przedsiębiorstwie jest stabilna. Okresy zmian, wdrażania nowych standardów lub procedur, bardzo często generują sytuacje konfliktowe, w których lider musi sprostać wyzwaniu rozwiązania powstających konfliktów nie tracąc przy tym autorytetu. Także codzienna praca zespołu: wyznaczanie celów indywidualnych i zespołowych, realizacja zadań, delegowanie, kontrola czy ocena niejednokrotnie prowadzą do konfliktów. Dlatego też w ramach szkolenia Uczestnicy mają możliwość poznać charakterystykę konfliktów (fazy, źródła, różne podejścia do konfliktów), jak również zweryfikować w praktyce style rozwiązywania konfliktów czy kluczowe umiejętności w odniesieniu do realiów swojej codziennej pracy.

Goals

Uczestnicy poznają charakterystykę konfliktów (fazy, źródła, różne podejścia do konfliktów), jak również zweryfikować w praktyce style rozwiązywania konfliktów czy kluczowe umiejętności w odniesieniu do realiów swojej codziennej pracy.

Training code

UO-LK

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

1.  Zaczynając od końca: ile kosztuje nas konflikt?
  • Wprowadzenie.
2.  Charakterystyka konfliktu w przedsiębiorstwie:
  • strony konfliktu,
  • źródła konfliktu (koło konfliktów Moore'a),
  • fazy i dynamika konfliktu,
  • konsekwencje konfliktów-budowanie muru czy mostu?
3.  Różne podejścia do zarządzania konfliktem w zespole/przedsiębiorstwie:
  • zapobieganie,
  • stymulowanie,
  • wyciszanie,
  • rozwiązywanie.
4.  Style rozwiązywania konfliktów w zależności od poziomu asertywności i umiejętności współpracy (w ujęciu Thomasa-Kilmanna):
  • dominacja,
  • unikanie,
  • kompromis,
  • dostosowanie,
  • współpraca.
5.  Zespół a najczęstsze sytuacje konfliktowe i sposoby ich adresowania:
  • fazy rozwoju zespołu vs. natężenie sytuacji konfliktowych,
  • kiedy ustalanie celów rodzi konflikty,
  • kiedy delegowanie rodzi konflikty,
  • kiedy brak motywacji rodzi konflikty,
  • kiedy ocenianie rodzi konflikty.
6.  Lider pośrodku konfliktu:
  • między pracownikami w zespole,
  • między zespołami,
  • między działami.
7.  Kluczowe umiejętności i autorytet lidera w sytuacjach konfliktowych:
  • rozwiązywanie problemów,
  • podejmowanie decyzji,
  • zarządzanie zmianą,
  • komunikowanie,
  • negocjowanie,
  • mediacje.
8.  Metody wywierania wpływu i przeciwdziałania próbom manipulacji.
9.  Komunikacja w sytuacjach konfliktu, napięcia i stresu:
  • umiejętności aktywnego słuchania,
  • wykorzystanie głosu i mowy ciała,
  • pojęcie oraz idee facylitacji i mediacji w procesie przezwyciężania trudnych sytuacji międzyludzkich i międzygrupowych. 

Ćwiczenia:

  • Interaktywna prezentacja.
  • Ćwiczenia indywidualne, w parach i małych grupach.
  • Analiza studiów przypadków.
  • Odgrywanie scenek.

Benefits for participants

Zdobyte Kwalifikacje/umiejętności:
 
Na poziomie WIEDZY Uczestnik:
 
  • pozna charakterystykę konfliktu, w tym różne podejścia do konfliktów, fazy rozwoju konfliktu, przyczyny i style rozwiązywania,
  • pozna elementy skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych,
  • będzie wiedział na czym polegają negocjacje i mediacje.
Na poziomie UMIEJĘTNOŚCI Uczestnik:
  • rozwinie umiejętność radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi powstającymi w poszczególnych obszarach kierowania zespołem (ustalanie celów, delegowanie etc.),
  • będzie potrafił zidentyfikować strony i źródła konfliktu oraz dobrać odpowiedni styl rozwiązywania konfliktu powstającego pomiędzy pracownikami, zespołami, działami,
  • zdobędzie umiejętność prowadzenia negocjacji i bycia mediatorem,
  • będzie potrafił zaadresować nie tylko problem, ale też i emocje w sytuacjach konfliktowych.
Na poziomie POSTAWY Uczestnik:
  • zrozumie w jaki sposób efektywne rozwiązywanie konfliktów przyczynia się do budowania długofalowych relacji z pracownikami, w zespole i między zespołami,
  • uświadomi sobie znaczenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji dla skutecznego rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz potrzeby ciągłego doskonalenia swoich umiejetności.

Benefits for company

Wykształcenie kadry, która oprócz skutecznego rozwiązywania konfliktów będzie potrafiła wykorzystać potencjał sytuacji konfliktowych dla rozwoju zespołu i organizacji. Zmniejszenie kosztów wynikających z nieefektywnego zarządzania konfliktami.

Methodology

wykład, ćwiczenia, warsztaty, przykłady, case study

Oferee

  • Liderzy,
  • menadżerowie,
  • kierownicy zarządzający zespołami.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń