Goals
Uczestnicy poznają charakterystykę konfliktów (fazy, źródła, różne podejścia do konfliktów), jak również zweryfikują w praktyce style rozwiązywania konfliktów czy kluczowe umiejętności w odniesieniu do realiów swojej codziennej pracy.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 0%
Program
Dzień 1
8.30-8.45 | Rozpoczęcie, przywitanie uczestników, omówienie zasad sesji online |
8.45-10.15 sesja 1 | Ile kosztuje konflikt, charakterystyka konfliktu w przedsiębiorstwie |
10.15-10.30 | Przerwa |
10.30-12.00 sesja 2 | Podejścia do zarządzania konfliktem, style rozwiązywania konfliktu |
12.15-12.45 | Przerwa |
12.45-14.15 sesja 3 | Najczęstsze sytuacje konfliktowe, procesy grupowe |
14.15-14.30 | Przerwa |
14.30-15.30 | Najczęstsze sytuacje konfliktowe - zapobieganie - przykłady konfliktów i ich rozwiązań |
Dzień 2
8.30-8.45 | Rozpoczęcie, przywitanie uczestników, omówienie zasad sesji online |
8.45-10.15 sesja 1 | Lider pośrodku konfliktu i kluczowe umiejętności i autorytet lidera w konflikcie |
10.15-10.30 | Przerwa |
10.30-12.00 sesja 2 | Metody wywierania wpływu i obrona przed manipulacją |
12.15-12.45 | Przerwa |
12.45-14.15 sesja 3 | Komunikacja w sytuacjach konfliktu |
14.15-14.30 | Przerwa |
14.30-15.30 | Rozwiązywanie konfliktów - ćwiczenie praktyczne, podsumowanie szkolenia |
Benefits for participants
Na poziomie WIEDZY Uczestnik:
· pozna charakterystykę konfliktu, w tym różne podejścia do konfliktów, fazy rozwoju konfliktu, przyczyny i style rozwiązywania,
· pozna elementy skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych,
· będzie wiedział na czym polegają negocjacje i mediacje.
Na poziomie UMIEJĘTNOŚCI Uczestnik:
· rozwinie umiejętność radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi powstającymi w poszczególnych obszarach kierowania zespołem (ustalanie celów, delegowanie etc.),
· będzie potrafił zidentyfikować strony i źródła konfliktu oraz dobrać odpowiedni styl rozwiązywania konfliktu powstającego pomiędzy pracownikami, zespołami, działami,
· zdobędzie umiejętność prowadzenia negocjacji i bycia mediatorem,
· będzie potrafił zaadresować nie tylko problem, ale też i emocje w sytuacjach konfliktowych.
Na poziomie POSTAWY Uczestnik:
· zrozumie w jaki sposób efektywne rozwiązywanie konfliktów przyczynia się do budowania długofalowych relacji z pracownikami, w zespole i między zespołami,
· uświadomi sobie znaczenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji dla skutecznego rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz potrzeby ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.
Benefits for company
· Wykształcenie kadry, która oprócz skutecznego rozwiązywania konfliktów będzie potrafiła wykorzystać potencjał sytuacji konfliktowych dla rozwoju zespołu i organizacji.
· Zmniejszenie kosztów wynikających z nieefektywnego zarządzania konfliktami.
Methodology
wykład, ćwiczenia, warsztaty, przykłady, case study
Oferee
· liderzy,
· menadżerowie,
· kierownicy zarządzający zespołami.
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji oraz szczegółową agendę szkolenia.
Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń