CSR-BMW

Specyficzne wymagania klienta - CSR-BMW

Normy, wymagania, audity

Summary

 

Goals

  • Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW, jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16 949:2016 oraz wymaganiami QMC -VDA.

    Przedstawienie oczekiwań BMW w zakresie procesu komunikacji między klientem a dostawcą.

    Zaprezentowanie przywołanych technik, narzędzi, dokumentów, formularzy systemów klienta w kontekście nowego uruchomienia produktu oraz produkcji seryjnej. Praktyczne przedstawienie platform do komunikacji BMA – dostawca w bazie b2b (IPQ, TEREG, TQP).

Training code

CSR-BMW

Dates and location

Estimated share of the practical part: 75%

Program

Program szkolenia:

·      Kryteria/ wymaganie wg których prowadzone jest szkolenie:

- Supplied Parts Quality Management BMW Group v.05.2016

- VDA 6.3 Audit Procesu v3/12.2016, VDA 2 v5/2004, VDA 6.5 v2 /2008, IATF 16949:2016

- Standardy klienta: GS 90017/90018/91008/91004

 

  1. Wprowadzenie do wymagań BMW Group w świetle norm  IATF: 16949:2016, VDA 2, VDA4.3

- Dodatkowe wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016

- Specyficzne wymagania w specyfikacji technicznej „Lastenheft”

  1. Zarządzanie reklamacjami w bazie TQP (Part Quality Production and Logistics):

- Proces eliminacji problemu  bazując na standardzie GS 95015

- Metodologia tworzenia raportu 8D oraz jego punktacja

- Charakterystyka platformy TQP (wyszukiwanie reklamacji, raportów CR oraz sprawdzianie poziomów PPM)

  1. Zarządzanie dostawcami na podstawie bazy LPKM
  2. Platformy wspomagające kontakt, wymianę plików oraz informacji (TEREG, PARS II, PANAMA)

- archiwizacja plików na platformie PARS II

- wyszukiwanie aktualnych specyfikacji BMW na platformie TEREG

- wymiana plików między dostawcą, a BMW na platformie PANAMA

  1. Uruchomienie nowego produktu wg wymagań klienta w kontekście standardu APQP:

- charakterystyka faz projektowych na podstawie BMW flayer (od BBG do seryjnej produkcji)

- minimalne wymagania na całą fazę projektową

- dodatkowe wymagania dla poszczególnych milestonach (status części, Cpk, gotowość procesu itd.)

- charakterystyka planu projektu (STPPP)  

  1. Rekwalifikacja produktu i procesu zgodnie z GS 90018-1/2
  2. Zatwierdzenie PPAP – fazy, aplikacja IPQ
  3. Audit produktu i procesu w kontekście wymagań klienta (PZS – Process Series)
  4. Supplier Warranty Status -zasady zarządzania serwisem i reklamacjami
  5. Omówienie formularzy i dokumentacji klienta - GS 9001791008/91004

 

Ćwiczenia:

·         Wyszukiwanie reklamacji oraz kontrola poziomu PPM na platformie TQP i LPKM

·         Praktyczne wykorzystanie platform do komunikacji z BMW (TEREG, PARS II)

·         Zatwierdzanie PPAP na portalu IPQ – charakterystyka i opis dokumentów

·         Konfrontacja informacji w każdej sekcji 8D vs wymagania BMW

 

Benefits for participants

Podczas szkolenia Uczestnik nauczy się:

·         w jaki sposób wyszukiwać i uzupełniać raporty 8D w celu otrzymania 10 punktów

·         gdzie szukać informacji na temat poziomu PPM oraz ocen BMW

·         uzupełniać platformę z dokumentacją PPAP

·         wyszukiwać specyfikacje techniczne BMW oraz archiwizować dokumenty

·         interpretować planning BMW (poszczególne fazy)

·         poprawnie przygotowywać dokumentacje rekwalifikacyjna procesu

·         monitorować warranty status na portalu BMW

 

Podczas szkolenia Uczestnik dowie się:

·         jakie są specyficzne wymagania BMW na każdym etapie projektu

·         jakie są wytyczne BMW podczas audytu procesu u dostawcy

·         jakie są kluczowe punkty dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie

·         jak interpretować raport reklamacyjny BMW

Oferee

·      Inżynierowie

·      Inżynierowie pracujący  z wymaganiami klienta

·      Liderzy/koordynatorzy projektów APQP

 

Reviews

27-28.01.2020 r. "Bardzo duże doświadczenie praktyczne prowadzącego. Fachowe i precyzyjne odpowiedzi."
12-13.12.2019 r. "Bardzo dobra forma komunikacji z grupą. Fachowa wiedza wynikająca z praktyki i doświadczenia."
24-25.10.2019 r. "Duża wiedza praktyczna prowadzącego. Dobra komunikatywność. Dynamiczny sposób prowadzenia szkolenia."
03-04.10.2019 r. "Dobry kontakt trenera z uczestnikami."
30-31.05.2019 r. "Uzyskaliśmy odpowiedzi na każde zadane pytanie. Jakość szkolenia na najwyższym poziomie."
27-28.03.2019 r. "Cenne informacje pozwalające rozwiązać sytuacje nagłe, w których brak czasu na wykonywanie złożonych dokumentacji. Wskazanie możliwości skrócenia i uproszczenia pewnych procesów."
27-28.03.2019 r. "Umiejętność przekazania wiedzy w grupie o bardzo różnorodnym doświadczeniu."
29-30.10.2018 r. "Duża wiedza trenera i komunikatywność."
25-26.04.2018 r. "Dobre przełożenie na realne problemy w firmach, praca na przykładach, co ułatwia przyswajanie wiedzy."
05-06.04.2018 r. "Bardzo dobry kontakt trenera z uczestnikami. Żadne pytania nie pozostały bez odpowiedzi, odpowiedzi były precyzyjne."
05-06.04.2018 r. "Bardzo szeroki wachlarz zagadnień, obszerna wiedza prowadzącego, cenne wskazówki z praktyki, ciekawy i energiczny sposób prowadzenia."

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń