Cele szkolenia

  • TRIZ jest metodologią rozwiązywania problemów, która dostarcza jej użytkownikom powtarzalności i przewidywalności w dostarczaniu pomysłów i rozwiązań. 
  • Oparta została na analizie setek tysięcy patentów, co zaowocowało zbudowaniem narzędzi i technik wspomagających procesy myślowe związane z poszukiwaniem kreatywnych rozwiązań. 
  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z filozofią i narzędziami metodologii TRIZ, co pozwoli im na kreowanie kreatywnych rozwiązań.

Symbol szkolenia

TRIZ

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 40%

Program i ćwiczenia

          Wprowadzenie – przegląd podstawowych metod inwentyki.

          Podstawy TRIZ – wstęp.

o    Rozwój systemów technicznych – czy ścieżka rozwoju jest znana?

o    Poziomy innowacyjności.

o    Dążenie do doskonałości – Idealny Rezultat Końcowy – kierunek w którym systemy naturalnie się rozwijają.

o    Analiza sprzeczności technicznych i fizycznych - Schematy typowych sprzeczności technicznych.

o    Analiza środków do pokonania sprzeczności.

o    Podstawy usuwania sprzeczności technicznych/fizycznych – kamień milowy zadań innowacyjnych

o    40 chwytów wynalazczych

o    Algorytm rozwiązywania zadań wynalazczych ARIZ

o    Wektor inercji – jak go pokonać?  (metoda „małych ludzików”, pobudzanie myślenia kreatywnego…)

o    Standardy rozwiązywania zadań wynalazczych

          Przykłady zastosowań powyższych metod

          Warsztaty - samodzielne rozwiązywanie wybranych przykładów

 

Korzyści dla uczestnika

Korzyści:

  • Ponowne spojrzenie na rozwój systemów technicznych  w kontekście wyrobów przedsiębiorstwa,
  • Zrozumienie możliwości kierunku ulepszania własnych wyrobów/systemów
  • Polepszenie kreatywnego myślenia
  • Zwiększenia zdolności do rozwiązywania problemów

Korzyści dla przedsiębiorstwa

Przyswojenie korzyści płynących z metodologii TRIZ.Ponowne spojrzenie na rozwój systemów technicznych  w kontekście wyrobów przedsiębiorstwa.Zrozumienie możliwości kierunku ulepszania własnych wyrobów/systemów.Polepszenie kreatywnego myślenia. Zwiększenia zdolności do rozwiązywania problemów.

Adresaci

Powyższe informacje są odpowiednie dla osób odpowiedzialnych za:
  • zarządzanie strategiczne, rozwój, 
  • projektowanie, 
  • wytwarzanie, 
  • marketing.

Opinie użytkowników

28-29.10.2019 r. "Bardzo dobry przekaz wiedzy."
27-28.05.2019 r. "Bardzo komunikatywny prowadzący. Kwalifikacje i otwartość trenera na wysokim poziomie. Dużo przykładów praktycznych. Jedno z najlepszych szkoleń TQM."
23-24.11.2018 r. "Inne, ciekawe podejście do rozwiązywania problemów."
25-26.06.2018 r. "Wiedza teoretyczna i wiedza praktyczna przekazywana w sposób bardzo atrakcyjny."
21-22.06.2018 r. "Dobra proporcja teorii do praktyki."
16-17.04.2018 r. "Fachowość trenera."
22-23.03.2018 r. "Ciekawe przedstawienie tematu."
22-23.03.2018 r. "Praktyczne przykłady z przemysłu/historii. Szeroka wiedza trenera."
22-24.11.2017 r. "Bardzo dobra atmosfera w czasie szkolenia oraz duża ilość omawianych przykładów."
22-24.11.2017 r. "Dobry kontakt prowadzącego z uczestnikami. Ciekawe przykłady."

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń