Podsumowanie
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 40%
Program i ćwiczenia
2. Najważniejsze wymagania dotyczące firmy produkcyjnej: „organizacji”, dostawcy, klienta.
3. Wymagania standardu IATF 16949:2009 dotyczące zakupów i dostawców.
4. APQP projektu dla klienta a współpraca z dostawcami i APQP od dostawcy.
5. Zasady podpisywania umów z dostawcami: Podręcznik Dostawcy i wymagania dot. PPAP.
6. Interpretacja kluczowych składników PPAP: FMEA, MSA, Capability Study na bazie wymagań IATF 16949:2016, podręczników IATF.
7. Wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP.
8. Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu d-produkcji seryjnej.
9. System zarządzania dostawcy
10. Wybór dostawców.
11. Ocena dostawców.
12. Kontrola jakości dostaw – metody, zasady, kontrola dostaw a KJ ostateczna u dostawcy.
13. Zatwierdzanie produkcji próbnej – PPAP.
14. Poziomy przedłożenia.
15. Status przedkładania i PSW.
16. Wymagania dotyczące aktualizacji dokumentacji przedłożenia w przypadku zmian procesów i zasady powiadamiania klienta.
17. CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
18. Przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP.
19. Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zalecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
20. Typowe i opcjonalne składniki PPAP - w zależności od procesów produkcyjnych.
21. Raportowanie jakości dostaw.
22. Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2).
23. Zasady audytów u dostawców (drugiej strony) – metody, podejścia, check-listy ułatwiające planowanie i realizację audytów.
24. Podsumowanie i ocena szkolenia.
- Niezbędne wymagania dla Dostawców / Podręcznik Dostawcy.
- Zasady postępowania reklamacyjnego - procedury, techniki 8D, 5xWhy.
- Zarządzanie wdrożeniem i współpracą z Klientem / Dostawcami – realizacja zadań APQP - Ciągłe doskonalenie – techniki RCA (Root Causes Analysis).
Korzyści dla uczestnika
Korzyści dla przedsiębiorstwa
Adresaci
- Osoby odpowiedzialne za współpracę z dostawcami i PPAP od dostawców.
- Szefowie Projektów / Przedstawiciele Klientów.
- Pracownicy Działu Zakupów i Logistyki.
- Pracownicy Działu Jakości odpowiedzialni za kontrolę dostaw i współpracę z Dostawcami.
- Konstruktorzy.
- Technolodzy.
- Pracownicy Produkcji i Utrzymania Ruchu odpowiedzialni za współpracę z dostawcami usług dla produkcji.
- Szefowie Jakości.
- Pełnomocnicy kierownictwa ds. Systemu Zarządzania.
- Audytorzy Wewnętrzni i u Dostawcy (1-szej i 2-giej strony).
Zastosowanie
Opinie użytkowników
05-06.07.2018 r. "Duża ilość przykładów i materiałów."
13-14.06.2018 r. "Tematyka przedstawiona w bardzo kompetentny i przystępny sposób."
08-09.03.2018 r. "Obszerna wiedza i doświadczenie prowadzącego."
08-09.03.2018 r. "Dobra interakcja trenera z uczestnikami szkolenia."
06-07.11.2017 r. "Komunikatywność trenera z grupą. Obrazowe pokazanie problemów."
16-17.02.2017 r. "Bardzo przydatne podsumowanie i usystematyzowanie tematyki PPAP. Dziękuję za dobre przedstawienie tematyki SPC, która zawsze była dla mnie problematyczna."
16-17.02.2017 r. "Dobra organizacja, komunikacja z trenerem. Fachowa wiedza i umiejętne przekazanie."
15-16.12.2016 r. "Dobra forma prowadzenia szkolenia."
06-07.06.2016 r. "Ogromny zakres wiedzy prowadzącego; dobra siła przekazu."
15-16.03.2016 r. "Interakcja z trenerem i swoboda w kontakcie."
Dodatkowe informacje
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń