Cele szkolenia
- Zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania współpracą z dostawcami celem doskonalenia zasad wyboru i zatwierdzania dostawców oraz podpisywania kontraktów.
- Pokazanie zmiany w sposobie audytowania, zatwierdzania i kontroli dostaw.
- Zwiększenie pewności siebie i profesjonalizmu uczestników jako osób zajmujących się zapewnieniem jakości dostaw.
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 0%
Program i ćwiczenia
1. Wybór dostawców, typowe kryteria. 2. Okresowa ocena dostawców. 3. Wymagania dla dostaw/dostawców:
- atesty,
- homologacje,
- dokumenty PPAP - procedura w/g IATF i VDA.
4. Umowy z dostawcami i zamówienia, nawiązanie do wymagań norm technicznych, Konwencji Transportowej CMR. 5. Planowanie dostaw, analiza ryzyka, plany awaryjne. 6. Dokumenty i zasady logistyczne. 7. Kontrola dostaw. 8. Postępowanie w przypadku reklamacji:
- 8D,
- 5xWhy.
9. Audyty ("klientowskie") zatwierdzania dostawców i oceny dostawców w przypadku problemów jakościowych - planowane i nieplanowane:
- audyty w/g VDA 6.3,
- inne metody zatwierdzania,
- check-listy audytowe.
10. Wymagania rozwoju systemu zarządzania jakości u dostawców - zasady, metody. Ćwiczenia w grupach:
- Ustalenia w relacji klient-dostawca: umowa, kontrakt, zamówienia.
- Zasady wyboru potencjalnych dostawców.
- Zasady oceny aktualnych dostawców.
- Lista pytań audytowych (System jakości, procesy produkcyjne, wyrób).
- Oceny - klasyfikacja niezgodności i oceny całego audytu, działania korygujące, zamknięcie audytu.
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik dowie się:
· Jakie są nowoczesne metody zarządzania współpracą z dostawcami.
Uczestnik nauczy się:
· Doskonalić zasady wyboru i zatwierdzania dostawców i podpisywania kontraktów.
· Jak zmienić sposoby audytowania, zatwierdzania i kontroli dostaw.
Korzyści dla przedsiębiorstwa
· Zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania współpracą z dostawcami.
· Doskonalenie zasad wyboru i zatwierdzania dostawców, podpisywania kontraktów.
· Modernizacja sposobów audytowania, zatwierdzania i kontroli dostaw.
· Zwiększenie pewności siebie i profesjonalizmu uczestników jako osób zajmujących się zapewnieniem jakości dostaw.
Adresaci
· Osoby odpowiedzialne za dostawców - SQA.
· Pracownicy Działu Zakupów.
· Audytorzy wewnętrzni, audytorzy u dostawców (trzeciej i drugiej strony).
· Pracownicy Działów Jakości.
· Osoby odpowiedzialne za produkcję (branża Automotive, AGD).
· Pełnomocnicy Zarządów d/s SZJiŚ.
· Konsultanci systemów zarządzania.
Zastosowanie
· Jakość dostaw jest kluczowym elementem firmy produkcyjnej. Odpowiedzialność spoczywa tu - w zależności od organizacji - na osobach z Działu Jakości, Zakupów, Logistyki lub - po prostu - SQA.
· Uczestnicy szkolenia dowiadują się o najważniejszych aspektach wymagań norm i klientów dotyczących wyboru, zatwierdzania, oceny dostawców.
· Omawiana jest współpraca z dostawcami: zamówienia, PPAP od dostawców, zakupy, kontrola dostaw, reklamacje.
· Ćwiczenia pozwalają przyswoić wiedzę i dobre praktyki a następnie po ukończeniu szkolenia- samodzielnie prowadzić tematy w przedsiębiorstwie.
Opinie użytkowników
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń