Summary

 

Goals

  • Budowanie i wzmocnienie świadomości jakościowej w firmie produkcyjnej
  • Właściwe usytuowanie procesów i działań związanych z zapewnieniem jakości w organizacjiPoprawa organizacji laboratoriów jakości oraz obszarów odpowiedzialnych za jakośćPodniesienie kwalifikacji uczestników szkolenia w gromadzeniu i analizowaniu danych jakościowychUkształtowanie niezbędnej wiedzy wymaganej przez klientów i jednostki certyfikujące

Training code

QMS-P

Dates and location

Estimated share of the practical part: 40%

Program

  1. ?Rola świadomości jakościowej w organizacji. Pojęciejakości, polityka jakości.
  2.  System zarządzania jakością i rolanajwyższego kierownictwa w kreowaniu i utrzymaniu jakości.
  3. Podejście procesowe astruktura hierarchiczna. Metody opisu procesu.
  4. Kontrola jakości, sterowanie jakością a zarządzaniejakością.
  5. Koszty złej jakości(reklamacje, eskalacja, ciągłość dostaw, działania korekcyjne i korygujące,koszty i kary umowne, ocena klienta.
  6. Wymagania klienta (źródła,sposoby dokumentowania, ważność wymagań, sposób przechowywania i udostępnianiawymagań).
  7. Dokumenty jakościowe (plankontrolny, instrukcja, procedura, formularz, raport pomiarowy, dokumentacjazatwierdzenia procesu, dokumentacja rozwiązywania problemu).
  8. Charakterystyki specjalne(definiowanie, oznaczanie, przechowywanie zapisów, bezpieczeństwo wyrobu,specyficzne wymagania klienta).
  9.  Narzędzia do budowania i wzmacnianiaświadomości jakościowej (program szkolenia nowych pracowników, wewnętrznecykliczne szkolenia, system odpraw Shop floor Meeting, audity warstwowe, auditywewnętrzne i zewnętrzne, Lessons Learned, Best-Practise, system KAIZEN, zabezpieczeniaprewencyjne i detekcyjne, targi i prezentacje, warsztaty tematyczne).
  10. Odpowiedzialność za jakość(uprawnienia i odpowiedzialności danego stanowiska).
  11. Rozwijanie świadomości jakościowej. CyklPDCA. Idea ciągłego doskonalenia.
  12. Platforma do zgłaszania i raportowania zadańjakościowych.
  13. Systemy CAQ wykorzystywane do poprawy jakości na produkcji.
  14. Zasada budowania systemów pomiarowych.
  15. Podsumowanie
Ćwiczenia:
  • Zrozumienie pojęcia jakości
  • Opisanie procesu szkolenia- diagram żółwia
  • Studium przypadku oceny wyrobu na granicyspecyfikacji – podejmowanie działań w toku bieżącej produkcji

 

Benefits for participants

Uczestnik nauczy się:

  • Właściwie interpretować wymagania klienta i jego oczekiwania w produkcjiseryjnej
  • Poprawnie decydować o zgodności wyrobów w granicach specyfikacji
  • Dobierać odpowiednie metody i techniki pomiarowe do oceny procesu

Uczestnik dowie się:

    Jak ważną rolę pełni budowanie i wzmacnianie świadomości jakościowej worganizacji?Jak sprawnie i właściwie oceniać procesy?Jakie konsekwencje niesie zaniechanie wymagań klienta?Które narzędzia wykorzystać do wzrostu poziomu jakości w swojej firmie?ak wzmocnić wizerunek firmy na tle konkurencji?

 

 

 

Oferee

Kierownicy Działów Jakości, Inżynierowie Jakości, Inżynierowieprocesu, Mistrzowie, Liderzy, Brygadziści, Metrolodzy, Inspektorzy Jakości, Pracownicyzaangażowani w działania jakościowe

 

 

?

Extra information

.

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń