Summary

Określenie celów jakościowych. Zastosowanie podejścia procesowego PDCA. Świadomość istoty i ważności działań pracowników oraz ich wpływu na cele systemu zarządzania. Rozwój kompetencji kluczowego personelu. Ustanowienie właściwych procesów komunikacyjnych, obejmujących skuteczność systemu zarządzania. Udokumentowany proces działań zapobiegawczych. Informacje źródłowe dla działań zapobiegawczych i ich wykorzystanie. Wykrywanie i korygowanie słabych ogniw w systemie zarządzania jakością i realizowanych procesach. Postępowanie w sytuacji kiedy problemy się powtarzają. Wiarygodność wyników wzorcowań jako element efektywności systemu zarządzania jakością w laboratorium. Samoocena jako środek do budowania świadomości i wzrostu motywacji personelu.

Goals

  • Poznanie i rozszerzenie kluczowych zagadnień z jakimi borykają się kierownicy laboratoriów w zakresie podejścia procesowego oraz istoty i ważności działań pracowników wpływających na cele systemu zarządzania.  
  • Rozwój kompetencji i budowanie świadomości personelu wpływającego na jakość pomiarów, badań i wzorcowań. 
  • Poznanie zasad ustalania właściwych procesów komunikacyjnych, obejmujących skuteczność systemu zarządzania, w tym procesu działań zapobiegawczych, ukierunkowanie na zapobieganie błędom, redukcję ryzyka i usuwanie słabych ogniw.  

Training code

ZL-P

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

Program szczegółowy:  

1. Charakterystyka standardów jakościowych.
2. Kluczowe zasady:
  • cele jakości,
  • satysfakcja klienta,
  • ciągłe doskonalenie,
  • TQM kompleksowe zarządzanie jakością,
  • podejście procesowe,
  • praca zespołowa.
3. Mapowanie procesów, 5S.
4. Analiza problemu – SMART.
5. Burza mózgów, Metoda Pareto, Diagram rybiej ości (Ishikawy), 5 pytań dlaczego. 
6. Odpowiedzialność i kompetencje kierownictwa.
7. Organizacja, System Zarządzania.
8. Zarządzanie dokumentacją  (Polityka Jakości, Księga Jakości, Instrukcje SOP).
9. Przegląd zapytań klientów i zakupy.
10. Skargi i nadzorowanie niezgodnych wyrobów.
11. Działania korygujące i zapobiegawcze.
12. Nadzorowanie zapisów. 
13. Feedback wewnętrzny.
14. Przeprowadzanie auditów.
15. Przeglądy zarządzania i doskonalenie.
16. Utrzymanie systemu zarządzania.
17. Przykłady zastosowań:
  • laboratorium pomiarowe i wzorcujące,
  • laboratorium badawcze,
  • laboratorium będące częścią większej organizacji,
  • lokalizacje tymczasowe / ruchome.
Ćwiczenia:
  • Kierownik laboratorium - ocena i formalne narzędzia jakie należy użyć aby wdrożyć system zarządzania. 
  • Zastosowanie zasad TQM w laboratorium.
  • Przygotowanie Polityki Jakości z celem uzyskania akredytacji.
  • Procedura organizacji auditów.
  • Przygotowanie przeglądu zarządzania.
Zalecenia dla Uczestników:
  • podstawowa, praktyczna znajomość normy PN ISO 17025:2005 oraz zasad funkcjonowania laboratorium w swojej organizacji.

Benefits for participants

Uczestnicy nauczą się:
  • wykrywać i korygować słabe ogniwa w systemie zarządzania jakością i realizowanych procesach,
  • nowoczesnego spojrzenia na laboratorium pozwalającego na efektywne zarządzanie zasobami,
  • skutecznego wdrażania systemu zarządzania w laboratorium,
  • metody wykrywania i korygowania słabych ogniw.
Uczestnicy dowiedzą się:
  • jak osiągnąć skuteczne wdrożenie systemu zarządzania w laboratorium,
  • jakie są zasady podejmowania działań zapobiegawczych,
  • jakie jest nowoczesne spojrzenie na laboratorium pozwalające na efektywne zarządzanie zasobami.

Benefits for company

Szkolenie zawiera istotne wskazania dla kierownictwa laboratorium jak osiągnąć skuteczne wdrożenie systemu zarządzania w laboratorium, uzyskanie umiejętności skutecznego wdrożenia systemu zarządzania w laboratorium, poznanie metody wykrywania i korygowania słabych ogniw,poznanie zasad podejmowania działań zapobiegawczych, nowoczesne spojrzenie na laboratorium pozwalające na efektywne zarządzanie zasobami, możliwość zapoznania się z podejściem prezentowanym przez uczestników z różnych przedsiębiorstw/laboratoriów,okazja do merytorycznej dyskusji i wymiany doświadczeń.

Oferee

  • kierownictwo laboratorium,
  • kierownik techniczny, Kierownik ds. jakości i ich zastępcy,
  • personel którego działania wpływają na jakość (pobieranie próbek, wykonanie pomiarów/badań/wzorcowań, akceptacja pracy niezgodnej, działania korygujące, opinie i interpretacje), 
  • menedżerowie średniego szczebla.

Application

Laboratoria pomiarowe, badawcze i wzorcujące. Istotne wskazania dla kierownictwa laboratorium jak osiągnąć skuteczne wdrożenie systemu zarządzania w laboratorium. Rola i zadania - budowanie świadomości personelu wpływającego na jakość pomiarów, badań i wzorcowań. Ukierunkowanie na zapobieganie błędom, redukcję ryzyka i usuwanie słabych ogniw. Monitorowanie skuteczności i efektywności.

Extra information

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń