Goals
- Przedstawienie roli Menedżera Jakości w organizacji jako osoby łączącej w sobie obszary związane z wiedzą techniczną, wiedzą branżową i procesową, ale również obszary dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa, zarządzania zasobami ludzkimi oraz psychologii.
- Podstawowym celem szkolenia jest przedstawienie wszystkich wymienionych obszarów przez pryzmat Zarządzania Jakością i jego wpływu na biznes wraz z praktycznym wykorzystaniem tej wiedzy w codziennej pracy.
- Szkolenie opiera się na przedstawieniu praktycznych aspektów wykorzystania tej wiedzy popartych dotychczasowymi osiągnieciami naukowymi.
Dates and location
Estimated share of the practical part: 55%
Program
Moduł A (QUALITY) – Rozwój Jakości – Aspekty techniczne i branżowe.
1. Istota i ewolucja jakości - na jakim etapie jest moja organizacja.
2. Zarządzanie jakością – od kontroli jakości do TQM.
3. Wpływ 14 zasad Zarządzania Deminga na zasady zarządzania jakością mojej organizacji.
4. System zarządzania jakością - podejście procesowe i podejście oparte na ryzyku.
5. Planowanie jakości z uwzględnieniem kosztów jakości.
6. Istota problemu i cele rozwiązywania problemów - metodologie i narzędzia.
7. Kształtowanie jakości w strategii organizacji.
- Różnica pomiędzy wizją a misją – poziomy strategii na przykładach.
- Umiejscowienie jakości w celach strategicznych organizacji.
- Polityka jakości – istota, różnice w podejściu oraz wynikające z niej cele strategiczne i operacyjne.
- Praktyczne definiowanie celów biznesowych w kontekście zarządzania jakością oraz własnej ścieżki rozwoju.
- Jak współpracować z różnymi typami klientów uwzględniając wzajemne relacje, poziom satysfakcji, zarządzanie reklamacjami.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw od rozwoju do zakończenia współpracy z dostawcą.
Moduł C (MANAGEMENT) – Zarządzanie.
1. Zarządzanie (Management).
- Skuteczne zarządzanie zespołem z elementami wywierania wpływu i przekonywania do projakościowego podejścia.
- Proces rozwoju umiejętności, zasady rozwoju pracowników i ich dobór do odpowiednich zadań.
- Jak przygotować się na niebezpieczeństwa i wykorzystać możliwości w procesie zmian: działu, procesu, sposobu postępowania, odpowiedzialności.
- Efektywna komunikacja w projekcie, dziale, organizacji.
- Kim jest dobry kierownik, w jaki sposób zarządza i motywuje zespół.
- Określenie wpływów obszarów Jakości, produkcji i Lean Management.
- Zdefiniowanie procesów w dziale jakości.
- Opracowanie modelu żółwia dla wybranego procesu w dziale jakości.
- Wykonanie Analizy SWOT dla sytuacji działu jakości w chwili obecnej.
- Opracowanie strategii firmy w obszarze rozwoju, personalnym, konkurencji i jakości.
- Opracowanie celów dla firmy, SBU, Działu, celów własnych - zawodowych i personalnych.
- Opracowanie wskaźników oceny satysfakcji klienta.
- Kaskadowanie celów funkcjonalnych w ramach procesów działu jakości.
Benefits for participants
Uczestnik nauczy się:
· Jak transferować strategię i cele organizacji na pracowników i procesu w dziale jakości.
· Wykorzystywać metodę SWOT do oceny ryzyka procesów.
· Wykorzystywać model żółwia do opisu procesu.
· Jak wykorzystywać metody SMART, GROW, Strategiczna karta wyników – Balanced Scorecard.
Uczestnik dowie się:
· Jakie są naczelne zasady zarządzania jakością wykorzystywane w większości dzisiejszych koncepcji z wiązanych
z problematyką jakości.
· Na czym polegają koncepcje takie jak: TQM, Six Sigma i Lean Manufacturing.
· Jak kształtować dobre relacje z klientem i dostawcą oraz dlaczego są one tak istotne.
Benefits for company
1.Wzrost efektywności i skuteczności menedżerów jakości.
2.Znajomość narzędzi kształtowania jakości w sferze strategicznej.
3.Znajomość narzędzi kształtowania jakości w różnych obszarach zarządzania.
Oferee
Reviews
Extra information
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały dostępne w wersji elektronicznej.
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń