CNQT-ONL

Quality Tools - narzędzia jakości- szkolenie on-line

Uniwersalne narzędzia jakości

Goals

Praktyczne cele i sposoby zastosowania narzędzi jakości, w tym 7 klasycznych i 7 nowych narzędzi jakości. Zbiór 7 klasycznych narzędzi jakości zaprezentowany zostanie jako skuteczne narzędzie ciągłego doskonalenia. Narzędzia z tego zbioru ukazane zostaną jako metody i techniki pomocnicze w ramach realizacji zasady KAIZEN i przy wykorzystaniu Cyklu PDCA. Zestaw 7 nowych narzędzi TQM przedstawiony zostanie jako kompleksowy mechanizm rozwiązywania problemów w organizacji.

Training code

CNQT-ONL

Dates and location

Estimated share of the practical part: 60%

Program

Dzień 1 
1. Techniki menedżerskie w TQM – klasyczne quality tools: 
  • Arkusz zbierania danych. 
  • Schemat blokowy. 
  • Histogram. 
  • Wykres Pareto. 
  • Wykres przyczynowo – skutkowy Ishikawy. 
  • Diagram korelacji. 
  • Karta kontrolna. 
  • Burza mózgów. 
  • Metoda grupy eksperckiej. 
2. Wykorzystanie klasycznych quality tools TQM w procesie ciągłego doskonalenia – w oparciu o cykl PDCA. 
3. Ćwiczenia praktyczne związane z zastosowaniem klasycznych narzędzi jakości (oparte na PDCA). 
 
Dzień 2 
1. Siedem nowych quality tools: 
  • Diagram pokrewieństwa (metoda KJ). 
  • Diagram relacji. 
  • Diagram systematyki. 
  • Diagram macierzowy. 
  • Macierzowa analiza danych. 
  • Wykres programowania procesu decyzyjnego (PDPC). 
  • Diagram strzałkowy. 
2. Możliwości kompleksowego wykorzystania 7 nowych narzędzi jakości w procesie zespołowego rozwiązywania problemów. 
3. Ćwiczenia praktyczne dotyczące kompleksowego wykorzystania 7 nowych narzędzi jakości w procesie rozwiązywania problemów.
 
Uwagi dotyczące szkoleń otwartych: 
  • w ramach ćwiczeń w pierwszym dniu szkolenia zrealizowana zostanie faza planowania (Plan) cyklu PDCA dla umówionego wcześniej z uczestnikami projektu poprawy,
  • w ramach ćwiczeń w drugim dniu szkolenia analizie za pomocą 7 nowych narzędzi jakości poddane zostaną problemy uzgodnione przed szkoleniem z jego uczestnikami. 

Benefits for company

Znajomość narzędzi przydatnych w procesach: ciągłej poprawy i zespołowego rozwiązywania problemów.

Oferee

·         pracownicy wszystkich działów i szczebli kierowania zainteresowani ciągłym usprawnianiem własnego stanowiska pracy, obsługiwanych przez siebie procesów oraz samodoskonaleniem,

·         pracownicy wszelkich działów i szczebli zarządzania zainteresowani udziałem w zespołowym rozwiązywaniu problemów swoich organizacji.

Extra information

Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.

Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji oraz szczegółową agendę szkolenia.

Materiały dostępne w wersji elektronicznej.

Documents to download

Need help?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń