UO-TV
Summary
W jego trakcie uczestnicy będą mogli nie tylko poznać pracę ekipy telewizyjnej od kuchni, poznać techniczne zagadnienia, ale przede wszystkim nauczyć się jak radzić sobie z mediami.
Przedmiotem szkolenia będzie nie tylko poznanie pracy ekipy telewizyjnej od strony czysto teoretycznej, ale co najważniejsze od strony praktycznej. Każdy z uczestników będzie musiał zmierzyć się między innymi z zaaranżowaną konferencją prasową i co najważniejsze stanąć z zawodowym dziennikarzem oko w oko w trakcie nagrania.
Poza ćwiczeniami z redagowania tekstów i pracy z kamerą zdradzimy również szczegóły jak skutecznie rozmawiać z dziennikarzem.
Goals
Przygotowanie do wystąpień publicznych.
W jaki sposób wypaść dobrze przed kamerą i czuć się z tym dobrze.
Jak zachować się w starciu z dziennikarzem, jak wypaść dobrze przed kamerą i jakich nie popełniać błędów, czyli kwintesencja szkolenia z zakresu kontaktu z mediami.
Training code
UO-TV
Dates and location
Estimated share of the practical part: 80%
Program
I dzień
Modelowanie wystąpienia publicznego.
o Definicja.
o Cechy charakterystyczne dobrego wystąpienia publicznego:
- mowa,
- wykład,
- dialog.
- Filary niezapomnianej prezentacji.
Etapy udanego wystąpienia publicznego – czyli co i kiedy należy zrobić, by prezentować się z wdziękiem.
o Przygotowanie do wystąpienia.
- formularz przed,
- pytania jako forma wpływu społecznego,
- rola notatek,
- jak dobrze rozpocząć,
- wygląd zewnętrzny czyli jak Cię widzą tak Cię piszą.
o Treść wystąpienia: - wzbudzanie zainteresowania,
- ile i jak mówić, aby ludzie Cię słuchali,
- improwizacja,
- czas podczas prelekcji.
o Relacje z uczestnikami:
- nawiązanie kontaktu,
- umiejętność przekonywania,
- pytania i odpowiedzi,
- emocje w trakcie wystąpienia,
- techniki oswajania stresu.
Podsumowanie:
o Narzędzia czyli czego używać, a na co zwracać uwagę (PowerPoint, Prezi).
o Jakie są ważne czynności jakie należy podjąć po.
o Analiza materiału.
Ćwiczenia:
• ćwiczenia pisemne z zakresu przygotowania,
• improwizacje,
• praca z metaforą,
• techniki oswajania stresu,
• gry komunikacyjne,
• materiał wideo.
II dzień
• Część teoretyczna zapoznanie się z językiem mediów.
• Spotkanie z kamerą i operatorem, który wyjaśni na czym polegają najczęściej popełniane błędy.
• Prezentacja materiałów wideo, reportaży, newsów i felietonów telewizyjnych.
• Ćwiczenia praktyczne.
• Podsumowanie.
• Spotkanie z kamerą, jak się zachowywać, jak się ustawić do nagrania, wszystko co potrzebne, by dobrze wypaść.
• Praca w grupach, przygotowanie oświadczenia i prezentacja go na zaaranżowanej konferencji prasowej.
• Odpowiadanie na pytania dziennikarzy. W tym momencie uczestnicy szkolenia będą mogli wcielić się również w rolę dziennikarzy.
Ćwiczenia:
• Spotkanie z kamerą, jak się zachowywać, jak się ustawić do nagrania, wszystko co potrzebne, by dobrze wypaść.
• Praca w grupach, przygotowanie oświadczenia i prezentacja go na zaaranżowanej konferencji prasowej.
• Odpowiadanie na pytania dziennikarzy. W tym momencie uczestnicy szkolenia będą mogli wcielić się również w rolę dziennikarzy.
• Spotkanie z dziennikarzem twarzą w twarz i nagrywanie tzw. setek.
Benefits for participants
I dzień
Uczestnik nauczy się:
• Jak przygotować się do wystąpienia.
• Jak poprowadzić niezapomnianą prelekcję.
• Jak udzielić wywiadu, właściwie reagować w sytuacji stresogennej.
• Jakich narzędzi używać aby poruszać się sprawnie w komunikacji społecznej.
Uczestnik dowie się:
• W jaki sposób wykorzystać wiedzę, aby komunikat dotarł do nadawcy bez zbędnych zakłóceń.
• Jak zbudować relację z odbiorcami.
• Jak dobrze reagować na niespodzianki na sali.
II dzień
Uczestnik nauczy się:
• Jakiego używać języka.
• Jak się zachowywać przy spotkaniu z ekipą telewizyjną.
• Jak powinien być ubrany.
• Jakich nie popełniać błędów zarówno jeśli chodzi o sposób zachowania, kwestie językowe, jak i postawę przed kamerą.
• Jak poprowadzić spotkanie z mediami.
• Jak zorganizować konferencję prasową.
• W jaki sposób redagować teksty wystąpień.
Uczestnik dowie się:
• Jakie są najczęściej popełniane błędy w trakcie wystąpień przed kamerą.
• Na jakich odpowiedziach zależy dziennikarzom i co zrobić, by zaspokoić ich ciekawość nie zdradzając zbyt wielu szczegółów.
• Na czym polega praca ekipy telewizyjnej, zarówno operatora, jak i dziennikarza.
• Każdy uczestnik szkolenia pozna również specyficzny, techniczny język mediów.
• Dowie się na czym polegają różnice pomiędzy „Newsem”, a reportażem, czy felietonem telewizyjnym i jak przygotować się do każdego z tych wystąpień.
Benefits for company
• Brak problemów z natarczywymi mediami. • Korzyści wizerunkowe, firma otwarta na media jest zawsze dobrze postrzegana. • Umiejętności radzenia sobie z wychodzeniem z nawet czasami trudnych, niekorzystnych dla firmy sytuacji z twarzą. • W wielu przypadkach darmowa reklama w mediach. Często kiedy dziennikarze szukają ekspertów z różnych dziedzin zwracają się do specjalistów z branży, podpisując ich oczywiście łącznie z nazwą formy na belce w trakcie emisji materiału. • W świecie wszechobecnych mediów (telewizja, radio, prasa, portale internetowe) są to coraz bardziej pożądane umiejętności. • Odbycie takiego szkolenia przez różnych pracowników, daje możliwość profesjonalnego kontaktu z mediami wielu osobom w firmie.
Methodology
wykład, ćwiczenia, prezentacje, praca z kamerą
Oferee
• Kierownicy poszczególnych działów uprawnieni do kontaktu z mediami.
• Kadra zarządzająca.
• Kierownicy projektów.
• Osoby mające wpływ na wizerunek firmy, reprezentujące firmę na zewnątrz.
• Rzecznicy prasowi.
Extra information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje