UO-7S
Goals
Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy, zdobycie wiedzy na temat zarządzania strategicznego i jego znaczenia dla funkcjonowania organizacji, poznanie narzędzi zarządzania strategicznego, rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa oraz określenie form organizacji procesu planowania strategicznego.
Training code
UO-7S
Dates and location
Estimated share of the practical part: 70%
Program
1. Rola strategii w życiu organizacji.
2. Formułowanie misji firmy:
2. Formułowanie misji firmy:
- Definiowanie tożsamości firmy.
- Określanie wizji firmy, funkcje misji.
- Określanie celów kierunkowych firmy.
- Strategie przewodnictwa kosztowego, unikatowości i koncentracji.
3. Klasyczne metody analizy strategicznej – zakres stosowania, ograniczenia:
- Analiza otoczenia konkurencyjnego – „pięć sił” Portera.
- Łańcuch wartości.
- Metody portfelowe – macierz BCG, macierz McKinsey’a.
- Analiza SWOT.
4. Model 7S Mc Kinsey`a:
- Strategia.
- Struktura.
- Systemy.
- Styl zarządzania.
- Wartości.
- Umiejętności.
- Pracownicy.
5. Podejmowanie decyzji strategicznych:
- Rola naczelnego kierownictwa.
- Rola kadry kierowniczej średniego szczebla.
- Uwarunkowania wynikające ze struktury kapitałowo – własnościowej.
- Społeczno – organizacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych.
6. Systemowe spojrzenie na organizację.
7. Proces wdrażania strategii i jego wąskie gardła:
7. Proces wdrażania strategii i jego wąskie gardła:
- Decyzje strategiczne – narzędzia wspomagania, rola intuicji, czynnik ryzyka.
- Wprowadzanie zmian strategicznych – czynniki oporu.
- Upowszechnianie strategii, budowanie zaangażowania pracowników.
Ćwiczenia:
- Analiza otoczenia SWOT, PESTER – praca warsztatowa.
- Diagnoza rozwoju organizacji – kwestionariusz Leppard, Quinn Quameron.
- Diagram 7s - praca indywidualna bądź zespołowa w oparciu o organizacje uczestników.
- Zasady formułowania celów – dyskusja moderowana.
Benefits for participants
Uczestnik nauczy się:
- dokonywać analizy strategicznej metodami SWOT, PESTER, KCK,
- sformułować cele metodami SMART i WARTO,
- stworzyć strategię z wykorzystaniem Analizy 7S,
- określić cele i wskaźniki dla każdego S,
- dokonać wyboru preferowanej metody zarządzania strategicznego,
- stworzyć plan pracy nad przygotowaniem i wdrożeniem strategii.
Methodology
Analiza otoczenia SWOT, PESTER – praca warsztatowa.Diagnoza rozwoju organizacji – kwestionariusz Leppard, Quinn Quameron.Macierz BCG – case study.Zasady formułowania celów – dyskusja moderowana.Zrównoważona Karta Wyników – praca indywidualna w oparciu o arkusze strategiczne.
Oferee
- średnia i wyższa kadra kierownicza,
- osoby zarządzające przedsiębiorstwem,
- osoby zajmujące się budowaniem strategii dla organizacji.
Extra information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek
Documents to download
Need help?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń
Wizytówka o id 7 nie istnieje