Cele szkolenia
· kształtowanie umiejętności budowania i kierowania zespołem z uwzględnieniem presji czasu
· rozwijanie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i przekazywanie informacji zwrotnej
· zwiększanie motywacji i zaangażowania u siebie i członków zespołu
· rozwój kompetencji delegowania zadań i odpowiedzialności z uwzględnieniem dostosowywania się do częstych zmian
· rozwijanie umiejętności priorytetyzacji zadań
· poznanie własnego potencjału liderskiego
Terminy i miejsce
Szacunkowy udział częśći praktycznej: 80%
Program i ćwiczenia
1. Rola i zadania lidera zespołu - wprowadzenie:
- diagnoza osobistego potencjału planisty - Analiza SWOT,
- podstawowe i rozszerzone umiejętności w zakresie kierowania potencjałem ludzkim.
2. Zarządzanie czasem, działanie pod presją i rozwijanie umiejętności ustalania priorytetów zadań:
- macierz Eisenhowera,
- tabela właściwego delegowania zadań i obowiązków.
3. Schemat przełamywania strachu przed zmianami, elastyczność reagowania na zmiany.
4. Skuteczna komunikacja u planisty:
- komunikat "JA",
- narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej,
- parafraza,
- konstruktywna krytyka,
- komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
- umiejętność aktywnego słuchania,
- bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
- trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).
5. Zespoły planistyczne:
- style kierowania,
- etapy pracy zespołu,
- typy i role ludzi w zespole, test Meredith’a-Belbina.
6. Zebranie jako metoda pracy codziennej:
- etapy i metody pracy - ORID,
- zalety i wady,
- warunki efektywności zebrań.
7. Rola i zadania planisty w kompetencjach miękkich:
- rola komunikacji w relacjach "szef-podwładny" oraz „podwładny - szef", raportowanie do przełożonego,
- motywowanie, rodzaje motywacji (Model Maslowa i Herzberga),
- delegowanie zadań,
- asertywne formułowanie próśb, na przykład o realizację założonego planu,
- sposoby przekazywania informacji zwrotnej, na przykład o realizacji harmonogramu zadań,
- obiekcje i zastrzeżenia - sposoby postępowania,
- ocenianie współpracowników.
8. Przykładowe techniki zarządzania:
- matryca kompetencji.
9. Ćwiczenia praktyczne.
Ćwiczenia:
· Analiza SWOT.
· Gra na zarządzanie zespołem.
· Test Meredith’a-Belbina.
· Model zarządzania Kena Blancharda.
Korzyści dla uczestnika
Uczestnik dowiaduje się:
1. O swoich mocnych i słabych stronach jako lidera zespołu.
2. O wzroście efektywności pracy drogą polepszenia komunikacji.
3. O wzmocnieniu skutecznego motywowania.
4. Jak podnieść umiejętności delegowania zadań.
5. O sztuce budowania i rozwijania swojego potencjału.
6. Jak pobudzać do rozwoju najważniejsze kompetencje zawodowe.
7. O metodach i technikach przekazywania informacji zwrotnej.
A także uczestnik rozwija umiejętności kierowania.
Adresaci
Liderzy projektów.
Planiści logistyki.
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzone zdalnie poprzez sesję wideokonferencji on-line z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.
Uczestnicy dostają link do otwarcia sesji. Materiały są dostępne w wersji elektronicznej.
Dokumenty do pobrania
Potrzebujesz pomocy?
Szkolenia otwarte
Sylwia Kałuża
Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń
Dorota Dzioba
Specjalista ds. realizacji szkoleń
Szkolenia zamknięte
Małgorzata Jakubiak
Kierownik Działu Szkoleń
Dział Szkoleń