Podsumowanie

 
 

Cele szkolenia

  • Nabycie oraz kształtowanie umiejętności prowadzenia procesu rekrutacyjnego z uwzględnieniem głównych jego etapów realizacyjnych.
  • Przygotowanie do rekrutacji, efektywne prowadzenie rozmów rekrutacyjnych. 
  • Przegląd metod rekrutacyjnych, dokonywanie oceny porekrutacyjnej na podstawie uzyskiwanych informacji oraz modelu kompetencyjnego. 
  • Zastosowanie rekrutacji w działaniach employer brandingowych oraz kształtowaniu wizerunku firmy na zewnątrz organizacji.

Symbol szkolenia

UO-RKR

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 70%

Program i ćwiczenia

I. Rekrutacja w firmie - podstawy procesu:
1. Definiowanie potrzeb rekrutacyjnych.
2. Rekrutacja jako proces.
3. Etapy i działania.
4. Rekrutacja wewnętrzna/zewnętrzna – dobór i zastosowanie. Wady i zalety metodologii.
5. Opis stanowiska jako narzędzie wspierające rekrutację.
6. Kompetencje kandydata – mierzenie, wskaźniki, modele kompetencji.
7. Pomyłka rekrutacyjna – koszty, skutki, konsekwencje.
 
II. Ogłoszenie rekrutacyjne:
1. Skuteczne ogłoszenie prasowe – czynniki kluczowe.
2. Kanały informacyjne – wybór strategii rekrutacyjnej.
3. Tworzenie ogłoszeń rekrutacyjnych. 
 
III. Selekcja aplikacji:
1. Metody selekcji cv - screening.
2. Tworzenie pytań behawioralnych w oparciu o aplikacje kandydatów.
3. Strategiczne obszary dokumentacji.
4. Co nam mówi papier?
5. Rozmowa telefoniczna z kandydatem – pierwsza selekcja. 
 
IV. Praktyczne narzędzia rekrutacyjne:
1. Przegląd rodzajów narzędzi rekrutacyjnych.
2. Wywiady rekrutacyjne.
3. Metody grupowe – Assessment Center.
4. Testy psychologiczne i inne metody.
5. Atuty i ograniczenia metod rekrutacyjnych. 
 
V. Komunikacja interpersonalna w procesie rekrutacyjnym:
1. Komunikacja interpersonalna
2. Mowa werbalna i niewerbalna w procesie oceny.
3. Techniki komunikacyjne wspierające kontakt interpersonalny. 
 
VI. Wywiad rekrutacyjny:
1. Przygotowanie rekrutera do rozmowy rekrutacyjnej.
2. Wywiad rekrutacyjny - rodzaje i struktura rozmowy.
3. Rola i struktura pytań.
4. Prowadzenie wywiadu rekrutacyjnego – kluczowe zasady.
5. Błędy popełniane podczas rozmów kwalifikacyjnych.
6. Notowanie w trakcie wywiadu z kandydatem.
 
VII. Wywiad telefoniczny:
1. Wywiad telefoniczny – główne cele.
2. Standard rozmowy z kandydatem. 
 
VIII. Ocena kompetencji kandydata:
1. Ocena kandydata – obiektywizowanie procesu.
2. Błędy interpretacyjne popełniane podczas oceny.
3. Formularze oceny.
4. Badanie referencji – zasady wspierające autentyczność referencji.
 
IX. Udzielanie informacji zwrotnej w procesie rekrutacyjnym:
1. Informacja zwrotna dla kandydata.
2. Prezentacja oferty – standardy rozmowy.
3. Komunikacja z kandydatem w dalszych etapach procesu rekrutacyjnego. 
 
X. Employer Branding w rekrutacji:
1. Employer branding w rekrutacji - jak wykorzystywać proces rekrutacyjny na użytek firmy. 
 
XI. Podsumowanie:
1. Najważniejsze akcenty szkolenia - synteza.
2. Indywidualne plany wdrożeń na przyszłość.
 
 
Ćwiczenia (wybrane):
  • Tworzenie opisów stanowiska pracy i ich wykorzystywanie do dalszych działań rekrutacyjnych – ćwiczenie w grupach.
  • Planowanie kampanii i działań  rekrutacyjnych – ćwiczenia indywidualne.
  • Selekcja aplikacji przychodzących – ćwiczenia grupowe.
  • Przygotowywanie pytań do rozmowy rekrutacyjnej – ćwiczenia indywidualne.
  • Prowadzenie rozmowy rekrutacyjnej – symulacja procesu.
  • Udzielanie informacji zwrotnej po rekrutacji – ćwiczenia grupowe i w parach.
  • Inne: Case Study, Dyskusja, ćwiczenia aktywne.

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik nauczy się:
  • Przygotowywania całokształtu procesu rekrutacyjnego w firmie.
  • Tworzenia pytań i zadań rekrutacyjnych dot. danego stanowiska.
  • Prowadzenia profesjonalnej rozmowy rekrutacyjnej w oparciu o pożądane kompetencje.
  • Właściwej oceny kandydatów.
  • Udzielania informacji zwrotnej dla kandydatów przy uwzględnieniu aspektów wizerunkowych.
  • Najnowszych trendów rekrutacyjnych.

Adresaci

  • osoby w firmach zajmujące się rekrutacją,
  • pracownicy działów HR (specjaliści HR, HR Managerowie),
  • managerowie działów,
  • osoby prowadzące działalność biznesową i zatrudniające personel.

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń