Podsumowanie

Zaawansowane zarządzanie projektami wdrożeniowymi wyrobów do etapu serii 0 w firmie branży motoryzacyjnej wg wymagań AIAG - podręcznik APQP (Advanced Product Quality Planning). Specyficzne wymagania wybranych klientów branży motoryzacyjnej (CSR – Customer Specific Requirements). Przygotowanie dokumentacji testów, organizacja, utrzymanie i zarządzanie stanowiskami testowymi

Cele szkolenia

  • Nauczenie właściwej identyfikacji potrzeb i wymagań klienta przy wdrażaniu nowych projektów.
  • Nabycie przez Uczestników umiejętności sprawnego zarządzania projektami według metodyki APQP oraz wybranych specyficznych wymagań Klientów – CSR.
  • Omówienie specyfiki postępowania w zakresie badan i walidacji prototypów.
  • Poznanie zasad organizacji testów wyrobów oraz przygotowanie do audytów certyfikacyjnych, nadzoru, klientowskich.
  • Pokazanie możliwości optymalizacji zarządzania laboratorium w zakresie organizacji, utrzymania i zarządzania stanowiskami testowymi celem uzyskiwania miarodajnych wyników badań.
  • Wymiana doświadczeń w zakresie dobrej praktyki laboratoryjnej oraz zapewnienia kompetencji personelu.

Symbol szkolenia

ZBW-P

Terminy i miejsce

Szacunkowy udział częśći praktycznej: 40%

Program i ćwiczenia

1.  Źródła wymagań:
  • rysunki konstrukcyjne, specyfikacje badań, 
  • ISO / TS 16949, ISO 17025, 
  • podręczniki AIAG, VDA, 
  • CSR (Customer Specific Requirements – specyficzne wymagania klientów), 
  • wymagania prawne. 

2. Organizacja i zarządzanie laboratorium:

  • wymagania w zakresie przeprowadzania testów – zapewnienie zasobów materialnych, 
  • kompetencje personelu,
  • dobór i walidacja metod badawczych,
  • zarządzanie wyposażeniem i zachowanie spójności pomiarowej,
  • zasady korzystania z podwykonawstwa,
  • przygotowanie do przeprowadzenia testu – pobór i zarządzanie obiektami do badań,
  • zapewnienie jakości wyników,
  • zarządzanie sprawozdaniami z badań,
  • nadzorowanie badań niezgodnych z wymaganiami.

3.  Etapy APQP - zarządzania wdrożeniami nowych wyrobów:

  • planowanie projektu, 
  • projektowanie wyrobu, 
  • projektowanie procesu, 
  • walidacja produktu i procesu, 
  • listy kontrolne stosowane na wybranych etapach APQP.

4.  Typowe techniki, narzędzia i dokumenty:

  • Biznes Plan i kontrakt z klientem,
  • harmonogram APQP, kroki milowe, zatwierdzenia, przeglądy, walidacje procesów,
  • szacowanie niepewności badania,
  • Control Plan – Plan Kontroli Prototypu, Plan Kontroli Serii 0.

Ćwiczenia:

  • realizacja wybranych etapów APQP,
  • budujemy prototyp na podstawie dokumentacji,
  • przygotowanie instrukcji przeprowadzenia testu,
  • przygotowanie listy kontrolnej do przeprowadzenia testu,
  • ustalenie Planu Kontroli Prototypu / Plan Kontroli Serii 0 (fragment).

Korzyści dla uczestnika

Uczestnik nauczy się:
  • właściwie identyfikować potrzeby i wymagania klienta przy wdrażaniu nowych projektów,
  • sprawnego zarządzania projektami według metodyki APQP
  • przygotowania do audytów certyfikacyjnych, nadzoru, klientowskich,
  • jak optymalizować zarządzanie laboratorium aby uzyskiwać miarodajne wyniki testów
  • zasad postępowania w trakcie.

Uczestnik dowie się:

  • jakie są zasady organizacji badań wyrobów,
  • co jest pomocne przy ustalaniu zasad postępowania w zakresie sprzętu kontrolno-pomiarowego i pomiarów,
  • na czym polega dobra praktyka profesjonalna w realizacji badań.

Adresaci

  • szefowie projektów,
  • przedstawiciele klientów,
  • szefowie działów / właściciele kluczowych procesów związanych z wdrożeniami nowych wyrobów do produkcji seryjnej,
  • konstruktorzy,
  • technolodzy,
  • pracownicy działu jakości,
  • pracownicy laboratorium pomiarowego.

Dodatkowe informacje

Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu, 
  • materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
  • bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu,
  • obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek

Dokumenty do pobrania

Potrzebujesz pomocy?

Szkolenia otwarte

Sylwia Kałuża

Sylwia Kałuża

Starszy specjalista ds. realizacji szkoleń

Dorota Dzioba

Dorota Dzioba

Specjalista ds. realizacji szkoleń

Szkolenia zamknięte

Małgorzata Jakubiak

Małgorzata Jakubiak

Kierownik Działu Szkoleń

Dział Szkoleń